Sista sommaren i lägenhet Del 2

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Gabbi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 312
Sv: Sista sommaren i lägenhet Del 2

Trevlig utemiljö och skulle säkert kunna bli fint invändigt också med lite renovering. Saknar dock planlösningen, eller har jag bara missat den?

Ja, inuti måste man givetvis göra om en del, men den såg inte fuktig och fruktansvärd ut, utan bara opiffad så att säga. Nej, jag har inte heller sett någon planritning. Funderar på att åka dit. Lite uppfattning kan man ju skaffa sig av att försöka pussla ihop de olika bilderna, men en komplett bild blir det nog inte.

Om någon har något vist råd, klagomål mm så kom med det innan jag åker och tittar, det vore hemskt uppskattat:-)

Det ända jag har att tillägga är: Vill ha! Perfekt ställe ju! Allt ser ut att vara gediget byggt och hallen nere med spegeldörrar och allt är ju helt underbart!

Jag har precis funderat på hur det gick för er och om ni hittat något hus?

Vi har inte köpt något hus. Vi avvaktar lite till och betalar ned mer på lånen. Vi kan ju betala av rätt bra så länge vi bor här så...

Såg härligt ut! Dessutom har ni bra väg hela vägen från Stockholm, så det går rätt fort att åka vilket är skönt, man kan åka dit över en helg utan att det blir stressigt. Det som kan vara värt att kolla är när rökkanalerna senast provtrycktes och vad kostnaderna skulle bli för att hålla huset grunduppvärmt bara med el under vintern eftersom ni bara ska använda det på sommaren och alltså inte kan komplementera med ved. Å andra sidan måste väl inte temperaturen var jättehög men det kan som sagt vara värt att kolla.

Det verkar som det är köpläge vad gäller sommarstugeobjekt nu, finns tydligen rekordmycket ute. Lite jobbigt för mig som har ett torp som ska säljas, å andra sidan kostar det så lite per månad att jag har råd att vänta på bättre tider.

Nej ska du sälja torpet... Som ni jobbat med det! Men jag förstår ju varför!!

Det har ju varit kul att jobba också! Men det blir ju för mycket med två ställen, och framför allt skulle vi inte utnyttja torpet så mycket som det förtjänar. Det får bli någon annans pärla!

Kan följa upp tråden med att huset gick upp 50% i pris, och köptes av någon annan. Det fanns en hel del oklarheter med det, radonmätningspapprena hade "kommit bort", brunnsmätningarna hade "kommit bort", det buktade i innertaket, men fanns ingen lucka till vindsutrymmet, heller ingen lucka ner till grunden, och nuvarande ägare eldade i bastun för att inte frysa ihjäl på vintrarna. Nåja, bättre lycka nästa gång.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 940
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 1. Min chef verkar inte kunna skriva ett arbetsgivarintyg, tim-antalet ser inte ut att stämma. På två av månaderna ser det ut att vara...
Svar
0
· Visningar
707
Senast: emma74
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa... 2
Svar
26
· Visningar
5 612
Senast: Enya
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka