Sits storlek på westernsadel..

JessicaM

Trådstartare
Hur går rekommendationerna för vad man bör ha i sits storlek??.. Har just nu en 15½" och den tycker jag är kanon. Men den passar förstås inte den nya hästen!! Behövs mycket mer muskler på honom.

Är det stor skillnad på 15½" och 16½" sits??

Sv: Sits storlek på westernsadel..

Sitsens storlek har inget med passformen för hästen att göra.
En 15” sadel kan vara för stor för den häst där en 17” är för liten.

Sitsens storlek har inget med passformen för hästen att göra.
En 15” sadel kan vara för stor för den häst där en 17” är för liten.

Vet att det inte har med hästen att göra.. Jag pratar om sitsen för ryttarens rumpa :D

Dåså, då är det bara att prova sig fram. Storlekarna är olika beroende på tillverkare (och ibland även modell). Bara för att du sitter bra i en 15,5” i ett märke betyder det inte att 15,5" passar dig i ett annat.

Gå till Western Saddle Seat Size siden.
Az

jessica vi kikar på det när ja kommer & tränar dig nästa gång, så kan vi kika på datorn å kolla lite. du ska köpa dig en sadel som jag har, otroligt sköna. och du har ju inte mindre röv än mig iaf mohahha :D ;);) ring mig sen! pussss!
/ EmelieH:bump::p:D

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
31
· Visningar
1 211
Senast: MiniLi
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 014
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka