Sitstråd - sitsråd - hur hantera stigbyglar??

Sv: Sitstråd - sitsråd - hur hantera stigbyglar??

En fundering:

vilka tips har ni att ge för en som inte kan rida med stigbyglar?

Jag kan sitta utan stigläder.. länger ut benen och verkligen sitter på rumpan.. så stoppar jag in mina fötter i stiglädren - och jag börjar på en gång att spänna mig. Nu har jag korta läder så jag får lite koll ändå, men det blir inte bra ändå.

Finns det någon vänlig själ som har tips på övningar som kan hjälpa mig?

Jag kan helt enkelt inte rida med stigbyglar... eller är det helt enkelt träning, träning och åter träning som gäller? Det känns som att det blir inte bättre :mad: Jag har ju ridit i x antal år nu och det är en STOR akilleshäl för mig :(

Hej! Jag hade precis samma problem. Jag och min tränare löste det problemet genom att försöka få mig att inte spänna mig, utan endast vara stadig. Därefter så travar du endast så lång sträcka som du känner att du har kontroll Så fort du tappar sigbyglarna eller börja spänna dig så saktar du av till skritt och börjar om. Jag vet att det är jobbigt, men för eller senare så kommer det att släppa. Lycka till!

Sv: Sitstråd - sitsråd - hur hantera stigbyglar??

ha bara tåna på stigbygeln o läng lädrena. kolla upp ett tag så du slappnar av, tänk oxå på att inte spänna axlarna, armarna osv. Det är ganska bra att bli longerad oxå!! :rofl:

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 889
Senast: AbCdE
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 443
Senast: Sirap
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 383
Senast: As_Vegas
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 506
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka