Bukefalos 28 år!

Sitsträning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitsträning i galopp när man blir både svettig och andfådd av att spänna sadelgjorden :up:
Det är inte världens bästa uppladdning att ligga i influensa fyra dagar och jag hade mina farhågor över den här ridlektionen.

Vi har uppenbara problem med vänstergalopp, herrn och jag. Höger var inga problem, där hade jag kunnat sitta hur länge som helst och rullat fram i övningen. Men vänster, herregud vad svårt det var.
Sen ska vi inte tala om vänstergaloppen på volt där jag helt plötsligt knappt kunde fatta galopp :confused:.
På pluskontot var att han kändes mycket mer lyhörd igår, och så där lagom framåt. Jag gick bestämma igångsättningar och avsaktningar (han lyssnar lite för mycket på ridläraren ibland)
Jag vågade släppa stigbyglarna i traven, efter att fegat ur första varvet. Det är rätt bra med helskodda ridbyxor faktiskt, speciellt vid sitsträning.

Idag blir det VM-hoppningen på svtplay, fortsätta jaga dressyrdomare till lokaltävlingen och kolla varför sambons privatmobil missats betalats igen?

Jo, jag har bestämt mig för att mitt mål med ridningen den här hösten är blåbärsdressyren 31/12.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp