Sitta upp barbacka?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare dammråttan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 587
Sv: Sitta upp barbacka?

Vissa kan ju svinga sig upp på hästar höga som hus, och jag skulle vara sååå mallig om jag kom upp på en
Shetlands ponny...:smirk:
Bara att inse sina begränsningar..

Beror det inte på hur hög shettisen är? En liten är väldigt lätt att komma upp på ;)

Jag har kommit så långt så jag kan hoppa upp på russ utan problem, från marken då givetvis :angel: ;)

händer det dig ofta? :angel: har ALLTID pall i bakfickan för såna tillfällen :rofl:
dessutom skadar det faktiskt inte att gå en bit, förr eller senare kommer det alltid nånting att hoppa upp från (fantasi!)

Haha nej det har faktiskt aldirg hänt mig,inte vad jag kan minnas iaf:D

Men jag föreställde mig att om man skulle rida ut barbacka i "mina trakter" och ramla av..kan lova dig att man skulle hinna Gå hem till stallet innan man finner ngt ur sin "fantasi" att hoppa upp igen ifrån:cool:

Men Sen kan man ju alltid stoppa ngn bilist och be Dem kasta upp en igen!:idea: :rofl:

förvisso men i värsta fall kan man ju ställa den i ett dike...eller hitta nån liten "uppkulle" nånstans o stå på:idea: o hur ofta finns det ALDRIG en sten/stubbe/kant man kan häva sig upp ifrån? fast jo det är ju bra o kunna om det skulle krisa förstås, men förr eller senare springer man nog på en stubbe el liknande ändå:)

Jo såklart att man Kan göra det-om man finner ngt sådant såklart;)

Men vilken tur att min polle faktiskt kan buga,får då är iaf Det Mitt minsta problem när jag väl rider ut barbacka och ramlar av:bow:

sist jag red ut barbacka kom jag faktiskt inte från gårdsplanen (pållen skulle testa att skygga för en skottkärra med hö och slängde sig och höll på... :crazy: ), fick hoppa av och leda honom förbi. Hoppade upp från kofångaren bak på min bil... :rofl: pållen parkerade så snällt bredvid bagageluckan... :D

sist jag red ut barbacka kom jag faktiskt inte från gårdsplanen (pållen skulle testa att skygga för en skottkärra med hö och slängde sig och höll på... :crazy: ), fick hoppa av och leda honom förbi. Hoppade upp från kofångaren bak på min bil... :rofl: pållen parkerade så snällt bredvid bagageluckan... :D
alla sätt är bra utom dom dåliga :rofl:

*kl*

Jag måste bara berätta en "rolig" liten händelse som hände mig när jag var mindre-kan nog lova er att den har iaf avskräckt mig ifrån att ens Försöka "svinga" mig upp en en häst ..:angel:

Jag bor ju i stan,så hos oss finns det en plats som heter "bågen",vilket är en (mindre)park med ett byggnad som är byggd i en båge (därav heter det Bågen :idea: )
Och det finns ju ca 4 st genomgångar genom just den byggnaden (så att man kan ta sig från ena sidan till den andra Utan att gå Runt hela byggnaden liksom)
Och i varje sådan genomgång så finns det statyer där av olika slag,och i En av dem så finns det ett shettis/russ liknade häst-ett sto med ett föl vid sidan om.
Som ni kan förstå älskade jag att leka vid/med dessa statyer och låtsades att dom var riktiga hästar:p

Hur som helst,dessa statyer är ju ganska små,så att hoppa upp på dem var Inga problem för oss små tjejer..anyway så skulle jag svinga mig upp på stoet såsom många andra gånger förr,men jag hade väl inte turen med mig den gången,då när jag skulle svinga mig upp så slog jag i mitt högre knä i sidan på denna "stål" häst i full fart!!!
Smärtan var outhärdig,mitt knä korssades på ett ställe (eller ja jag fick en spricka rättare sagt:D ) men den gjorde SÅ helvetes j*vla ont,jag haltade i flera veckor och kunde knappt gå/stödja på benet..:eek: :cry:

så Tro mig-jag kommer nog Aldrig försöka mig på att ens försöka svinga mig upp på en (mjuk) häst:angel: :rofl:

Men det dära med att ha en pall i bakfickan ska jag ha i minnet:rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
349
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 675
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 352
Senast: MiniLi
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 149
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Torrfoderdjungeln..
  • Guldfasanerna