Sitter pojkarna ner?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sitter pojkarna ner?

antar att de karlar jag haft varit träffsäkra, annat än när jag haft suparfester hemma har jag inte märkt av att toan varit snskigare än annars.
Jag gillar visserligen inte att sitsen är uppe när jag kommer på natten i mrökret och sätter mig på det kalla - men det är än mer otrevligt när nån fällt ner locket och jag inte märker det....

Kna faktiskt itne förstå varför det är mer rätt att ha sitsen nere än uppe?
Är toan ren så?
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Angående om locket ska vara nerfällt eller inte, så har jag hört att man sparar värme om man har locket ned fällt.
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Varför det är mer rätt med nere än uppe? Om inte annat så borde den nyttjas fler gånger nedfälld än uppfälld. Ungefär en gång per dag. Och jag tycker det är otrevligt om jag får se spill.

/Jane
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

OJ, då gissar jag att du har väldigt små barn? För inte fasen gör min 11 åring som man säger inte, utan han har redan börjat resan på sitt eget självständiga liv..... :banana: Han har redan i tidiga år vägt in argument 1: pappa står upp, mot argument 2: på dagis/fritids säger de sitta ner. Och sen har han själv bestämt sej för vad som verkar bäst. :D
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Nu har inte vi barn, men skulle vi nån gång skaffa och få pojkar så kommer de få lära sig att sitta ner. :bow:
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Go Mia Go :bow: !

Finns ingen anledning att de ska stå...riktiga killar sitter :devil: .

Killar är inte som hanhundar som av instinkt börjar lyfta benet ...att stå vid toaletten istället för att sitta är ett inlärt beteende som bara är störande.

Fick jag en son skulle han inte få avgöra själv...han skulle ta efter sin mor... :smirk: .
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Jag har 3 pojkar och de får faktiskt göra som det vill.
Låt dem göra som de vill eller skall ni klämma in det i jämnställdhetsdebatten också ???
Är ni avundsjuka på pojkarna ??
Varför skulle man annars bry sig ens ?
Vem stör det?? Brukar ni gå in på toaletten och titta bara för att bli störda ?
Lyfta ner locket är väl inget problem är varken jobbigt eller tungt.
Nä det som verkligen stör mig är dessa moralkärringar som jämt skall lägga näsan i blöt i folks privatliv !
/Cetzy
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Här sitter alla när de kissar - manliga som kvinnliga! Make + tre söner; 5, 11 och 13 år gamla. Det går hur bra som helst, och de vet att de inte vågar annat för då kommer :devil: fram....

*athena är trött på att skura kiss*
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Kan knappast var mig som avses iaf. Min sambo satt ner redan innan vi träffades och jag har väldigt svårt att tro att han skulle lära våra ev. barn annat än att sitta ner. :smirk: På jobbet har jag oturen att dela toalett med en massa karlar och de fattade inte piken innan jag satte upp följande lapp på insidan toalettlocket: "Se för F*N till att torka upp efter er när Ni stänker ner golv och ring!" :devil:

Nä, fy :devil: för revirpinkande på toaletten! :mad:
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

cetzyboy skrev:
Jag har 3 pojkar och de får faktiskt göra som det vill.
Låt dem göra som de vill eller skall ni klämma in det i jämnställdhetsdebatten också ???
Är ni avundsjuka på pojkarna ??
Varför skulle man annars bry sig ens ?
Vem stör det?? Brukar ni gå in på toaletten och titta bara för att bli störda ?
Lyfta ner locket är väl inget problem är varken jobbigt eller tungt.
Nä det som verkligen stör mig är dessa moralkärringar som jämt skall lägga näsan i blöt i folks privatliv !
/Cetzy

Jag håller med dig helt och hållet. Om de står och pissar eller sitter spelar mej ingen som helst roll, bara det är rent och snyggt när jag sen kommer efteråt. LIkaså om ringen/locket är upp- eller nedfällt skiter jag fullständigt i, det är ju likeways i allmänhet, en får fälla upp eller en får fälla ner, jämnar liksom ut sej i längden eller va?
:eek: Hur kan folk göra så stor sak av en så oviktig sak? Ibland önskar man att folk fick lite mer perspektiv på livet.....
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Sonen sitter för han vill inte ha droppar i kallingarna när han sträcker sig efter papperet.
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

hur kan det vara fysiologiskt rätt att sitta???? Fanns det toaletter då människan skapades?? att det är praktiskt är en sak, men fysiologiskt?? Ute i den stora vrlden finns det ju "toaletter" där man pissar o skiter i ett hål i marken bara..

Nä ibland skulle jag hellre vilja vara karl så man slipper sätta sig ner på offentliga snuskiga toaletter...
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Sonen (7 år) har själv valt att sitta och kissa, varför vet jag inte. Maken står, men är makalöst noggrann med att göra rent efter sig så här hemma ser vi inge kissfläckar.

(tänk om man kunde lära hunden oxå... ;) )
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Lejonflickan skrev:
OJ, då gissar jag att du har väldigt små barn? För inte fasen gör min 11 åring som man säger inte, utan han har redan börjat resan på sitt eget självständiga liv..... :banana: Han har redan i tidiga år vägt in argument 1: pappa står upp, mot argument 2: på dagis/fritids säger de sitta ner. Och sen har han själv bestämt sej för vad som verkar bäst. :D

Jag frågade vad ni LÄR barnen - inte vad de gör.
 
Sv: Sitter pojkarna ner?

Ja jag låter då min pojk som nämndes tidigare (6 år) göra precis som han vill i den frågan.
Han har valt att sitta, vilket jag inte tänker ändra på, vill han stå tänker jag inte ändra på det heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 267
Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 754
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Vad har hänt med flytande Alvedon? Barnen har i alla år aldrig nånsin knorrat över flytande Alvedon, den som är som vatten. Men nu...
2
Svar
28
· Visningar
2 037
Senast: emma74
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 007
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp