Själigt att bjuda på denna sadel

cactuspower

Trådstartare
Jag undrar vad som kan vara själigt att bjuda på denna sadel.

En Frank Baines Elegance Medium-Vid bom 17,5"
5 år gammal men ska ha hängt i garderoben i 4 år dvs.
använd max 1 år. Jag har sett bilder på den och den ser mycket fräsch ut. Nypriset hade legat på 13 500:-. Vid ev. köp får jag ha den på öppet köp först för att prova så den verkligen passar min häst etc.

Sv: Själigt att bjuda på denna sadel

Hur lång tid är det kvar av garantin?

Immer

(PS. Det stavas skäligt, med k :o )

Den sadeln ligger ju på 20 000 i nypris nu... Men frågan är ju om den passar din häst. Är det den gamla modellen är den mer svngd i bommen. Så prova först..

Ge ett bud på 7 000...

Förmodligen finns det ingen garanti kvar, de har bara 2 år på material och arbete och bommen har jag ingen aning om hur lång tid det är, men förmodligen runt 5 år.

Oj då, SKÄLIGT hette det visst... :o

Vet inte riktigt ang. garantin. Har mailat och frågat i förrgår eller nåt sånt men har inte fått något svar ännu.

Om jag varit säljare och nuvarande nypris var 20 000 hade jag förmodligen inte sålt för 7 000....
Fast du kan ju börja med att ge det budet och se vad som händer :idea:

Immer

Men eftersom sadeln hade 5 år på nacken hade den kostat 13 500:-
när hon hade köpt den. Men hon fick mitt tel.nr och skulle ringa i morgon så vi får se vad som händer och hur det blir med det hela :).

Liknande trådar

T
Utrustning har ett varmblodssto som jag har en wintec cair allroundsadel till(sån man kan byta järn i). Problem är dock det att jag inte sitter bra...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Sorbe
·
C
Dressyr Hej! Letar "billigare" (Helst under 4000:- men kan ev. tänka mig att gå upp lite i pris) Ny eller begagnad dressyrsadel till ett...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: majeld
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka