Självhäftande lindor. Co-flex mfl.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kerplunk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 977
K

Kerplunk

Vilken är den bästa sorten av självhäftande lindor? Och vart köper man dom?
Har provat flera sorter. Dom jag köpte senast på eko fastnar inte.
Hade nån bra sort innan som jag inte minns vart jag hittade. :crazy:

Hittade några för 16 spänn på börjes, men dom kan väl knappast vara så särskilt bra med det priset?

Går åt ett antal rullar nu när hästen har sin skada. Vill ha dom som sitter allra bäst eftersom hon ska gå på lösdrift.

Sv: Självhäftande lindor. Co-flex mfl.

CoFlex (från Andover) är väl originalet och tillhör de bästa av klibblindorna tycker jag. Andra märken som jag också har bra efarenhet av är Vet-Flex (Kruuse) och Vetrap (3M). Vad gäller klibblindor tycker jag att det brukar vara så att dyrast är bäst. Kostar dock ca 30:-/st ute i vanliga affärer, men ska man ha många brukar det löna sig att kolla upp om man kan köpa 10-pack genom t ex djursjukhus.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 067
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
10 040
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka