Sjuk igen.

Fruktansvärt tråkigt 😞 Hoppas de går igenom ordentligt och kan hitta var det felar 😞
Ja, jag går sönder.
Det lät som att dom trodde att hon snart kunde komma hem men det är så frustrerande att dom inte hittar orsaken.
Hon kan ju inte bli så här sjuk gång på gång.
 
Millie har fortfarande feber och äter sparsamt. 39.6 idag men 40 inatt. Jag sa ok han skulle kolla med ultraljud och återkomma. Han vill ju gärna hitta orsaken till febern.

Fick detta av pappa nyss.
 
Hon har en infektion eller inflammation.
Inte virus.
Röntgad.
Ulraljudad.
Kollad bukspottkörtel.
Ingen diarré.
Inga kattungesjukdomar.
Vi ska få hem henne då veterinären tyckte att hon var i sånt skick.
Men klokare är vi inte.
Vad i hela friden är det för fel?
 
Hon har en infektion eller inflammation.
Inte virus.
Röntgad.
Ulraljudad.
Kollad bukspottkörtel.
Ingen diarré.
Inga kattungesjukdomar.
Vi ska få hem henne då veterinären tyckte att hon var i sånt skick.
Men klokare är vi inte.
Vad i hela friden är det för fel?

Usch vad jobbigt :(
 
18CF9124-37E0-4DF2-9B21-325C2BE6E855.jpeg
 
Pratat med Evidensia. Hon har fortfarande lite feber och har kvar droppet. Man har matat henne eftersom som hon inte ville äta. Nu hade hon ätit lite själv. Sänkan är hög vilket tyder på ngn typ av infektion eller inflammation. Prov visar att det inte är virus. Vita blodkroppar ngt förhöjd, men kan ses som normalt.
Man tar ytterligare ett prov för att utesluta bukspottsinflammation. Har hon det så behövs en viss diet.
De behåller henne tills i morgon och hoppas vi kan få hem henne då.

Information från pappa.
Fruktansvärt frustrerande att dom inte vet vad som är fel.

Hoppas lilla finingen blir bra fort❣️
 
Vad använder ni på termometern till katt?
Gav metacam i spruta i munnen och tabletter direkt i munnen i morse. Sååå duktig.
Äter, dricker, kissar och bajsar. Har fått busa två korta stunder på altanen.
Ingen feber.
Sover mycket.
Pälsen är ful.
Jag är nervös hela tiden.
 
Vad använder ni på termometern till katt?
Gav metacam i spruta i munnen och tabletter direkt i munnen i morse. Sååå duktig.
Äter, dricker, kissar och bajsar. Har fått busa två korta stunder på altanen.
Ingen feber.
Sover mycket.
Pälsen är ful.
Jag är nervös hela tiden.

Vaselin. 3 av mina älskar metacam, en får ont överallt (påstår hon) när jag tar fram den till nån annan 😁
Lilla stumpan :heart Du har min fulla sympati, jag lever i en orosbubbla när mina är dåliga.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 728
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp