Sjuk igen.

Så sur på mig själv att jag inte tecknade försäkringen dag 1.
Reservation på feber så som väntat inte ett lite på försäkringen.
 
Har sån fruktansvärd ångest.
Katten har varit riktigt pigg i dag. Inte riktigt så galen som vanligt men lekt, ätit osv. Ingen feber. Ändå är magkänslan så fruktansvärt obehaglig.
Hon är en katt. Men jag kan knappt andas.

Hon är inte bara en katt. Hon är din älskling. Tro mig jag vet hur du känner och tänker. Synd på försäkringen. Eftersom jag bittert vet hur mycket det kan kosta var jag så jäkla noga att det inte blev något glapp utan Megara har varit försäkrad konstant sedan hon var kattunge och jag har ett vetintyg med ua på allt från april. Dessutom lyckades jag pricka in TR/FORL försäkringen med 3 dagar. :D Hon fyller 2 den 23 maj, jag tecknade försäkringen den 20 maj.

Åh vad det hålls tummar och tassar att lillan blir frisk igen och det bara var något tillfälligt. :heart
 
Hon är inte bara en katt. Hon är din älskling. Tro mig jag vet hur du känner och tänker. Synd på försäkringen. Eftersom jag bittert vet hur mycket det kan kosta var jag så jäkla noga att det inte blev något glapp utan Megara har varit försäkrad konstant sedan hon var kattunge och jag har ett vetintyg med ua på allt från april. Dessutom lyckades jag pricka in TR/FORL försäkringen med 3 dagar. :D Hon fyller 2 den 23 maj, jag tecknade försäkringen den 20 maj.

Åh vad det hålls tummar och tassar att lillan blir frisk igen och det bara var något tillfälligt. :heart
Tack.
 
7AFACE73-BE9D-4B8A-ABBC-5D8CD69035E1.jpeg
 
Jag blir sjuk av att noja.
Hon har i två dagar ätit lite mindre än tidigare dagar. Inte så att hon inte äter alls men mindre.
Hon går på toa, leker, har blivit finare i pälsen. Men ändå är jag orolig. Befogat eller inte?
I dag kom räkningen. Knappt 15 000 kr.
 
I dag fick hon sista metacamdosen.
Fyra dagar kvar med penicillin. Sen är det bara att be till högre makter att hon håller sig frisk.
Hon ska tillbaka och ta prov så dom ser att sänkan har blivit normal.
Ska höra med dom när hon är redo för att kastreras, vaccineras och märkas. Om man ska avvakta?
 
I dag fick hon sista metacamdosen.
Fyra dagar kvar med penicillin. Sen är det bara att be till högre makter att hon håller sig frisk.
Hon ska tillbaka och ta prov så dom ser att sänkan har blivit normal.
Ska höra med dom när hon är redo för att kastreras, vaccineras och märkas. Om man ska avvakta?

Det är nog bra att avvakta med allt det där tills hon varit helt frisk en period. Både vaccination och narkos vid kastrering sätter ner immunförsvaret.
 
Det är nog bra att avvakta med allt det där tills hon varit helt frisk en period. Både vaccination och narkos vid kastrering sätter ner immunförsvaret.
Ja, jag litar på att kliniken har erfarenhet nog att bedöma det. Hon har börjat löpa mitt uppe i allt annat och jag börjar noja över hur det blir när medicin är slut.
 
Nu höglöper hon! Räcker det inte som det är..
Ska kontakta kliniken och rådfråga om det är ngt man ska tänka på. Penicillinkuren avslutas i övermorgon. Stör löpet på ngt vis.
 
@MarieJ vad tråkigt det blivit med allt för er 😞

Hoppas kisse får vara frisk nu framöver så ni ffa kan få ordning på att hon kan bli vaccinerad vilket jag väl tycker att säljaren borde omsett från början. Och att ni nu även trots att det blivit som det blivit, kisse piggar på sig så ni kan få henne steriliserad snart .

Väldigt tråkigt med läget inkl försäkring /reservation pga att kisse var sjuk innan försäkring tecknades osv . Reservation ”feber” är ju jobbigt minst sagt då f-bolaget kommer neka allt om feber finns med i bilden.

Håller tummarna för lilltjejen 💜
 
Senast ändrad:
Kliniken tror inte att en vaccination hade påverkat det som nu har varit.
Och jag tänker inte skylla på uppfödaren för det är jag som i så fall hade fått be om det. Och själv har vi aldrig haft en vaccinerad katt under 30 år så jag är inte den som dömer.

Angående försäkringen var det jäkligt klantigt av mig att inte försäkra från dag 1.
Fanns inte i min tanke att ha sjuk unge efter tre dagar.

Tack för tummar.
 
Kliniken tror inte att en vaccination hade påverkat det som nu har varit.
Och jag tänker inte skylla på uppfödaren för det är jag som i så fall hade fått be om det. Och själv har vi aldrig haft en vaccinerad katt under 30 år så jag är inte den som dömer.

Angående försäkringen var det jäkligt klantigt av mig att inte försäkra från dag 1.
Fanns inte i min tanke att ha sjuk unge efter tre dagar.

Tack för tummar.

Försäkringarna har en karenstid på runt 20 dagar så även om du hade försäkrat från dag 1 hade det inte hjälpt i det här fallet. Kanske inte till någon större tröst.
 
Försäkringarna har en karenstid på runt 20 dagar så även om du hade försäkrat från dag 1 hade det inte hjälpt i det här fallet. Kanske inte till någon större tröst.
Menar du att jag hade fått reservation på feber efter första besöket även om jag hade tecknat försäkringen före första sjukdomstillfället? För jag hade haft försäkringen mer än 20 dgr när hon blev sjuk nu andra gången.
 
Menar du att jag hade fått reservation på feber efter första besöket även om jag hade tecknat försäkringen före första sjukdomstillfället? För jag hade haft försäkringen mer än 20 dgr när hon blev sjuk nu andra gången.

Ja, de skulle räknat från första sjukdomsdagen.
 
Beror på vilket bolag du har. Agria är jäkligt duktiga på att peta in reservationer.
IF och känslan är densamma där.
Men det är som det är.
Jag är glad att jag har pengarna.
Nästa torsdag blir det återbesök för att kolla sänkan.
Sista tabletterna i morgon.
Men fy f vad hon löper....
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 728
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
Svar
19
· Visningar
830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp