Bukefalos 28 år!

Sjuk och gravid

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vetnu

Startade dagen igår med en dunderförkylning. Nästan ingen röst, ont i halsen, trött. Dumt nog jobbade jag nästan hela dagen ändå för det kändes som en svår dag att vara hemma på. Använder dessutom min röst mycket i jobbet.

Idag var jag dock hemma sjuk och troligen även imorgon. Har i vanliga fall mycket låg temp (enligt vår termometer) men har haft lite högre idag, dvs lite feber.

Blir lite orolig över hur illa det är att vara sjuk när man är gravid? Jag menar främst sjukare än vad jag är. Tex väldigt hög feber, kan det skada fostret?

jag är bara i vecka 13 tror jag men blir ändå orolig över hur bebisen mår om jag är dålig. Blir lite orolig över att den ska må dåligt eller inte klara sig, särskilt om jag skulle bli sjukare.

Vad bör man tänka på om man blir sjuk som gravid?

Har inte tagit någon medicin och lär nog inte behöva.
 
Sv: Sjuk och gravid

Att man håller nere febern sa min BM, alvedon var bra till det enligt henne. Jag åkte på influensa med rejält högfeber men det skulle inte vara någon fara sa hon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 042
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 307
Senast: manda
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 811
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 830
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp