Sjuka HELA tiden

Hur mycket är det normalt att vara sjuka i en småbarnsfamilj?

Sedan vi började inskolningen av minsta barnet för 41 dagar sedan så har någon eller flera i familjen varit sjuk 30 dagar och det tickar uppåt för igår fick pappan i huset magsjuka 😫

Sedan jul har vi haft 7 sjukdomsomgångar! Förkylningar * flera, magsjuka * flera (🤮), covid-19 och RS-virus.

Känns som det enda jag gör är att sanera huset 😫 Bästa saneringstipset?

Behövde nog mest gnälla av mig, för efter att varit hemma med 2 sjuka barn och suttit uppe med en slemmig 1åring halva nätterna i veckan hade jag sett fram emot att få vila, sova och komma bort från gården i helgen. Men så blir det ju inte 🤯 FML 🤦‍♀️
Vi hade ganska lite sjukdom tycker jag, men var väl ändå och vabbade typ en dag per månad minst hela förskoleperioden. (jag alltså, vi vabbade strikt varannan så tex pappan vabbar 1, jag vabbar 2, osv, om det inte verkade vara långdraget för då kunde vi få farmor eller mormor också.)
 
Det är tyvärr helt normalt. Sanera hjälper knappast, iallafall inte mer än normalt utan det är bara att stå ut som gäller tyvärr. Ögoninflammationer, öroninflammationer, vanliga förkylningar och magsjukor hör tyvärr småbarnsåren till.
 
Arbetar inom förskola så tycker att jag själv har en rätt hög acceptans på sjukdomar men nu, herregud!
Ena dottern har varit sjuk delar av v 14, 15, 17 och nu igen! Däremellan har även lillasyster också varit sjuk. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ungern 2024?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp