sjuksköterska/djursjukskötare

LovingLife

Trådstartare
Kort och gott; Kan man fortfarande utbilda sig till sjuksköterska och sedan gå över till att jobba på veterinärstation som djursjukskötare?

Kort och gott; Kan man fortfarande utbilda sig till sjuksköterska och sedan gå över till att jobba på veterinärstation som djursjukskötare?

Vad jag vet så går det tyvärr inte sen de skapade legitimationen av yrket. Det enda sättet ska ju vara att gå kandidatprogrammet nu mer, det går ju inte heller längre att ansöka om leg. för tidigare yrkesverksamma som inte gått programmet så då tror jag inte heller det går att gå genom sjuksköterskeprogr. Däremot kan du kanske jobba som djurvårdare utan leg.

I see, tack för svar! Ungefär som jag misstänkte då. Ska man jobba som djursjukgymnast dock så verkar istället enda vägen vara att utbilda sig på humanistiska sidan först?

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 276
Skola & Jobb Behöver era tips på att hantera att man blir utfryst av en kollega. Finns det något snyggt sätt man kan ta det med kollegan eller göra... 2
Svar
21
· Visningar
2 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka