Sjukskriven bakåt i tiden

Aha... Ok, med andra ord, inte heller som Capio då när jag nu förstår lite mer. Mer som vanliga nätläkare fast hos regionen? För att motverka bekymret med nätläkare?

Men detta är något man behöver åka någonstans för, inget man lättvindigt blir sjukskriven för som feberförkylning eller magsjuka. Det kräver ett besök, en fysisk vc.
Det står ingenstans att du inte kan söka för psykiska besvär. Det är som ett vanligt vcbesök står det klart och tydligt.
 
Kom inte på någon bättre rubrik :D
Grejen är den att jag är sjukskriven eftersom jag visar utmattningssymptom. Jag har sjukskrivit mig själv 14 dagar, sista dagen på min sjukskrivning är 4/4. Jag har dock inte fått tid till läkare förrän 13/4. Jag förutsätter att jag kommer sjukskrivas ytterligare, men kan läkaren sjukskriva mig bakåt, dvs from 5/4 trots att läkarbesöket är 13/4?

Ja det kan man om man. Man måste dock kommentera och ge en anledning varför intyget sträcker sig mer än 7 dagar bak i tiden. En sådan anledning kan ju vara bristande tillgång till läkartider eller att patienten inte orkat med att söka tidigare.

Gå på läkartiden! Oavsett vad som gjort att du mår som du gör är det alltid bra att ha kvar tiden. Du kan få en första bedömning och ta blodprover för att utesluta fysisk orsak till försämrat mående, som till exempel ämnesomsättningsstörning.

Det är inte alls säkert att det kommer bli några problem alls med försäkringskassan! Och bara grejen att du inte vill gå på läkarbesök för att du inte orkar med tjafs om sjukskrivning gör att jag verkligen tänker att du borde gå dit.
 
Tack. Jag har kommit fram till att jag inte orkar gå till läkaren. Blir matt bara av att tänka på försäkringskassan och ”jaga” intyg. Så får ta det som ogiltig frånvaro istället.
Gå till läkaren och berätta hur du mår, och varför. Sedan om Fk inte godkänner intyget spelar ju ingen roll för dig, bra med en stress mindre. Men läkarbesöket är för din egen skull. Var rädd om dig 🌼
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 777
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp