ska beställa...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 082
T

TotallyLost

en namnskylt från hööks men ska man skriva Pappa och Mamma eller Pappa och Morfar? :bow:

Sv: ska beställa...

man kan inte skriva, pappa - mamma - morfar ...

Så har jag på hästens skylt som blir klar i nästa vecka (som sambon gör)

Jag skulle ta Pappa - Morfar för oftast vet ju ingen vad mamman är för häst bara på namnet och då är det ju bättre att ha morfar med så kan man ju gissa lite mer hur hästen är. :)

det blir nog så hästen är ju ändå av känd härstammning om man tänker på ppapan och morfarn. Iof är mamman också rätt känd. :angel:

Det beror ju på vilken ras du har! :idea:

På svenska halvblod brukar man skriva pappa och morfar (e. och ue.), men på travare och fullblod skriver man pappa och mamma (e. och u.).

Även araber, ponnyer och kallblod brukar väl ha pappa och mamma?

På min hästs stamtavla jag fick med honom när jag köpte honom står det moder, fader och morfar. :D Fast han är arab. Är det halvblod det gäller röstar jag nog som en del andra och skulle själv ta pappa och morfar. E och UE. Eftersom hingstarna är mycket kändare än stona. Annars är det väl mest en smaksak. :smirk:

Jag har fader och morfar till min fullblodskorsning!Så det så! Har inte den blekaste om vem morfarn är (mer än namnet)men ändå... :D

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
978
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: EZMK
·
Utrustning Ska beställa en Thermobar, men så ska man välja längd på kabel 2, 10 eller 20 meter Säkert en jättedum fråga men Hur ska man tänka...
Svar
6
· Visningar
283
Senast: Johannna1
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka