Ska bli storm - vara inne???

tinafinis

Trådstartare
Imorgon ska de blir storm.
Vi ska bort....
Vet i tusan hur jag ska göra med pollarna.
E vana att vara ute i rusk o allt vad som kan tänkas med dåligt väder.

Dock har jag äntligen fått stallet klart o dom får komma in på nätterna. Ja vet inte om det är helt tokigt att ha dom inne halva dagen imorgon för att ta in dom kring middagstid o att dom är inne till söndagmorgon????

DOm har ingen skjul ute längre, men när dom väl hade de så stod dom aldrig där när det var storm.

Ja är inte orolig för att hästarna ska vara oroliga utan mest att träden brakar ner på staketet o att dom går ut..

Sv: Ska bli storm - vara inne???

Hej!

Jag tar in mina lösdriftshästar. De står i box redan från i kväll, för att jag vill vara på den säkra sidan. Förra året så föll det tre träd i hästhagen varav det ena fick med sig ca 75 meter av staketet. Bättre att veta var jag har hästarna i stormen än att bli orolig. Jag bor inte vid stallet, kanske jag skall tillägga.

Så tänker jag.

Jag hade haft inne om jag inte hade haft någon chans att se till dom....Man vill ju inte chansa när det gäller ens älsklingar....

//Domino_s

Är det risk för att träd blåser omkull o drar med sig staketet så får hästarna vara inne

Låt dem stå inne. Annars kommer du ägna hela dagen åt att oroa dig för om staketet står kvar. De dör inte av att vara inne en dag.

Om det är en seriös fara för staketet får de kanske stanna inne, nanars: låt dem vara ute! Mina hästar, förutom den som står på klinik, står lugnt och betar gammalt gräs nu trots riktigt storm.

Mina står inne o tuggar hösilage just nu, det var inte en tanke på att lägga ut mat i hagen för det hade blåst bort på en gång. Tom jag hade svårt att hålla mig på benen när blåsten tog tag

Ja... ni har rätt.
Men de verkar faktiskt inte som om de inte blir så farligt.
De blåser nu. De blir nog inte värre. Det sköna är att det inte regnar.
VI har inte gallrat vår skog o de trillade inte ens träd i Gudrun. Men man vet ju aldrig.....
Men jag har faktiskt släppt ut dom. Vi är ju hemma ännu. Dom är helt lugna. Skönt.
Vi får se hur vädret artar sig.
Vi kör halv tolv.

Mina pållar låg lugnt och sov när jag kom ut vid åttatiden imorse:)
Även de som går på lösdriften.
Precis som vanligt, därför tror jag inte att det kommer att bli värre storm(?) än såhär.
När Gudrun var på G var hästarna mkt oroligare och det märktes tydligt på dom att ngt var fel...

Dessa underbart kloka djur:love:

Släppte ut hästarna lite senare än vanligt idag, halv åtta istället för halv sju. Det blåser en del, men inte alls som Gudrun!
Figge kastade sig ut så fort att han glömde frukosten, den andra hästen ville inte vara ute alls. Hon fick stå inne lite längre och äta inne, Figge fick äta ute. Lämnade alla dörrar öppna, så de kunde gå som de ville.
Men när Figge var klar gick han iväg ner i hagen, ropade på den andra hästen, och sen dess har de gått ute. Jag stängde stallet igen och åkte hem. Inga problem alls där.

Mina fick frukosten serverad i stallet... Normalt serveras den i hinkar i hagen.

Efter det fick de gå ut. Den ena hästen som har sin hage intill skogen fick komma ut i stora sommarhagen istället.... Där finns inga träd som kan ramla ner på staketen....

Annars är allt som vanligt...

jag hoppas verkligen att våra hästar är inne iallfall nu på förmiddagen för jä--ar vad det blåser ute!

Mina lösrdiftare är inne tills det värsta blåst över. Är rädd för fallande träd i hagen, och de dör inte av att stå inne ett dygn per år.

Vid 7 fick hästarna frukost...vid 9.30 åkte dom ut. ;)...stormar som attan men solen skiner:D

Våra hästar i stallet släpptes ut i morse men en höst blev så stressad att den gick igenom staketet:(. Så då blev det väll lite halv kallabalik eftersom det hetsade upp alla de andra hästarna. Nu står de inne och väntar på att stormen ska bedarra..

mina fick gå ut vid 5,30-6,00. de brukar gå in vid 22 men får nog komma in vid 18-19 istället pga att det finns träd i hagen och jag vill heller inte åka försent till stallet om det skulle bli starkare vindar (åker moped 5 mil tur och retur)
än sålänge så är här sol, om det däremot hade regnat samtidigt så hade de nog fått komma in vid 15 tiden istället, då hade de ju ändå fått vara ute i några timmar;)

min står inne. det blåser ganska mkt, pluss att jag ska bort. o han är oxå ensam nu då inga hästar finns kvar o vi flyttar nästa vecka.. o när vi var påväg te stallet, så låg ett träd ner på vägen fram te stallet så vi kunde ej köra ända fram..

Hej idag har jag haft mina tre hästar inne har blåst så jävla mkt , det finns så mkt träd i hagen och så,. Det brukar annas jämnt vara ute minst 8h dag men i dag har det fått vara inne, hoppas att det lunganar sig lite med vädret så att de får vara ute i morgon:cool:

Hur var vädret nu hos alla??:
fick många ta in tidigare/låta hästarna stå inne??.
Eller var dte kanske träd som blåst ner hos er??.

Hos oss blåste det jädrans mycket, träd låg ju ner så vi ej kom ända fram till stallet. hästen fick stå inne då det är träd i hagen o så.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 177
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 966
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, det utlovas storm var jag bor. Har 2 hästar hemma. Häst A är helt ok med att stå på box, häst B hatar det enligt ägaren( har B på...
Svar
11
· Visningar
1 490
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 613
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka