Ska det se ut så?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Candlegirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 748
Sv: Ska det se ut så?

Stoppar om sadeln gör man genom hålen som finns på ovansidan av bossorna (mot sadeln). Men då måste man dela sadeln.
Att man skär upp bossorna o trycker i stoppning är inte rätt.
// Linda

Precis sådana där hål gör en välanlitad sadelsnubbe. Han söndrar ju sadlarna!
Jag upprepar ;)- vansinne!!

Hur skulle du göra i min situation?
Köpa el inte?
Dra ner priset jag tänkte ge?
Vet inte om ngn sadelmakare kan fixa dessa hål..

Ok om jag svarar?

Passar sadeln?

En "riktig" sadelmakare borde kunde fixa det där relativt enkelt. Jag hade prutat endel och bett en sadelmakare fixa till det där.

Stoppar om sadeln gör man genom hålen som finns på ovansidan av bossorna (mot sadeln). Men då måste man dela sadeln.
Att man skär upp bossorna o trycker i stoppning är inte rätt.
// Linda

*håller med* Varför skära sönder en sadel?

Ok om jag svarar?

Passar sadeln?

En "riktig" sadelmakare borde kunde fixa det där relativt enkelt. Jag hade prutat endel och bett en sadelmakare fixa till det där.

Hade sadelprovare ute som la på den stoleken/modellen som satt bra, hästen gilla den etc, men den va för liten i sätet, därav köpte jag inte just den.
Och när jag la på denna 6 månader senare satt den också bra.

Jag tänkte jag skulle ringa en sadelmakare o diskutera problemet o se om det går att årgärda o vad det kostar.
Reperationen(priset) skulle jag isf vilja dra av på priset, annars känns det inte så bra.:cool:

Min är en "nyare", ca ett halvår gammal. Inte mycket använd men är ändå typ grå på många ställen...

Min häst ligger på ca 105-110 grader, men chansade ändå och köpte en bomvidd 36 (som enligt tabeller ska vara minst 115 grader) och den ligger bra. Så tror inte att den är några 115 grader... snarare max 110 grader. Så både kvalitet och bomvidder verkar variera kraftigt.

Nu har jag pratat via tele med en sadelmakare som jag troligtvis ska till på måndag.
Hon hade aldrig hört talas om problemet o kunde ev åtgärda "hålen" provisoriskt.
Jag har precis sänt henne alla bilder, så vi får se vad hon säger via mailet o det ev besöket.

Jag uppdaterar när jag vet mer...:D:angel:

Nu har jag pratat via tele med en sadelmakare som jag troligtvis ska till på måndag.
Hon hade aldrig hört talas om problemet o kunde ev åtgärda "hålen" provisoriskt.
Jag har precis sänt henne alla bilder, så vi får se vad hon säger via mailet o det ev besöket.

Jag uppdaterar när jag vet mer...:D:angel:

Väntar på uppdateringen :banana:

Väntar på uppdateringen :banana:

Tur att jag blev påmind:angel:
Jag provred som sagt sadeln ett par ggr för att se hur pärlan gick med den.
Åkte till en sadelmakare som aldrig hade sett ngt liknande, men som stoppade igen hålet med en läderbit o sen lite klister på det. Ser riktigt bra ut iaf. Ingen stoppning kommer iaf ut.
Jag prutade ner sadeln till ett "vettigt" pris o betalade sedan sadeln.
Red lektion samma vecka o pärlan gick som en klocka o min tränare tyckte jag satt så bra i den:banana: Hon sa att nu skulle han varit här o tagit kort!!(min resp):rofl:
Får förhoppningvis bilder på fredag om min respektive vill masa sig ut o plåta under lektionen:bow::D:angel:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Var iväg hos sadelutprovaren och testade en massa sadlar, och det var ju lite klurigt... :confused: Hade med mig en Kieffer Inn dit...
Svar
6
· Visningar
1 541
Senast: caballus
·
Utrustning Jag vet inte vad vi ska syssla med, en sekunden känns det som att JA westernsadel får det bli! Men jag kommer alltid tillbaka till dem... 2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: Sweet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur