Bukefalos 28 år!

Ska det vara såhär svårt?

Krati

Trådstartare
Hej!
Jag är lite osäker vart jag skulle posta den här tråden men jag skriver här så får den flyttas om det känns galet.
Jag är gravid (i vecka 29 på söndag) så min mamma tyckte att en av mina hästar, eller det är egentligen mammas, skulle komma hem till henne ett tag så jag får mindre att tänka på. Har två hästar kvar nu då.
Jag har mått dåligt för detta länge, framförallt för att min andra häst och han som ska till mamma är världens bästa vänner, det finns liksom inget den ena inte får göra mot den andra, dom bara älskar varandra.

Nu körde vi hem honom i tisdags och jag mår så fruktansvärt dåligt över detta. Jag vet inte om gravidhormonerna plus att jag trappar ner på mina antideppressiva gör det ännu värre än det faktiskt är. Båda hästarna är nöjda och lugna, min som är kvar här hemma har gnäggat typ en gång när jag vart med. Men det räcker att dom ser dig omkring i hagen så känns det som att någon vrider en kniv i mig och jag skulle kunna störtlipa när som helst om jag tänker på det.

Min fråga är, överreagerar jag? Är det bara mig det är jobbigt för? Hur känner hästar i en sån här situation?
Jag fattar ju att dom känner något, men kanske inte i den graden jag känner..? Det är jobbigt att må såhär dåligt. Vill liksom ibte smitta min deppighet på hästarna..
 
Jag tror att det är dina hormoner och ditt dåliga samvete som talar. Hästarna verkar må bra och bryr sig inte. Släpp det och var glad att de mår bra och att du har en häst mindre att ta hand om just nu.
 
Jag tror du överreagerar. Dina hormoner är antaglien i fasen du-ska-knyta-an-och-känna-separationsångest-över-allt-och-alla-perioden.
Det är väl en förberedelse för att knyta an till ditt barn och det blöder över till hästarna. Det är ju inte föl som ska avvänjas och de kommer ju träffas igen.

Försök att förstå dina egna känslor och varför de uppstår så kanske det blir lite lättare.
 
Tack för era svar! Det är så svårt att veta vad som är "normalt" eller inte när kroppen är fullproppad med hormoner... Men jag ska verkligen försöka släppa det :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 197
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 378
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp