Ska hämta min lilla bääääbis till helgen!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Ynthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 712
Y

Ynthe

Japp! Nu är det alltså bestämt! :banana:

Antingen imorgon eller på lördag får jag hem min lilla ulltuss. En liten rödtabby (tror jag, ser så ut iaf) -pojk med vantecken :love: Visserligen "bara" en huskatt (jag som från början tänkt mig en tvättäkta turk), men världens sötaste! :love:

Måste bara få tala om det! :bump: Är mitt uppe i världens glädjerus!!! :)

Sv: Ska hämta min lilla bääääbis till helgen!

Nu har han äntligen fått komma hem min lilla parvel! Namn är inte bestämt ännu riktigt, har ett par att välja på :) Han är jättesöt, fick dock syn på en av de stora (som i sig bara blängde lite surt på honom) precis när han kommit ut ur transportburen så han var lite rädd till en början...Nu är de andra två ute, medan den lille acklimatiserar sig litegrann. Har redan varit under badkaret, bakom tvättmaskinen, på köksbordet etc, och nu ligger han och tar igen sig i mitt knä :love: Hur ska jag göra sen förresten tycker ni? När de andra vill komma in (beror på, antingen ikväll eller imorgon bitti) menar jag. Ska jag bara låta dem få komma in och "leta reda på" parveln själva och "göra upp" eller hur? Är ju helt novis på sånt här, och det var såpass längesen vi introducerade tanterna till varann, så man har ju glömt bort (eller förträngt :angel: )

Tacksam för svar! :bow:
ps. Ska ordna fram bilder tills på söndag, så ska ni få kika på åbäket (bild på när han reser ragg mot vår jättekatt han som sagt fick syn på... :D )!

Jag har gjort så, bara släppt ihop dom. Det kommer vara en del gruff i början, men det brukar gå över med tiden. Kan dock ta flera veckor, så ge inte upp på en gång.

Nått jag fick lära mig också var att inte ta den lillas parti hela tiden. Det kan skapa svartsjuka hos dom "gamla" och då kanske det aldrig går bra. Försök att umgås så mycket du bara kan med dom gamla, kanske mer än vanligt.

Jo, nu har de fått syn på varann. Den ena verkar inte bry sig särskilt (lite av hennes stil, hon går undan), men den andra... trodde nästan att hon skulle ha ihjäl nykomlingen (är det vanligt btw?), men nu ligger de "bara" under soffan och vrålmorrar åt varann :crazy:
Har inte sett ifall lillkatten fått några skador eller så, vill eg inte "störa" dem s a s, men jag vet att vår katt inte är den snällaste mot grannkatterna etc (trodde dock att hon kanske skulle visa lite sympati för en liten katt)... Usch... känns verkligen obehagligt tycker jag, även om de lugnat ner sig en aning under tiden som jag skrivit...

Tyvärr är det enda rätta att låta dom hålla på. Ja, det får inte bli blodvite förstås och du får hålla koll så det inte blir regelrätta jakter på den lille. Men lite stryk tål dom och det är det enda rätta. Katter är ju revirdjur och nu har det kommit en ny som inkräktar på deras revir. Håll koll på dom gamla så dom inte börjar bråka med varandra, sk missriktad agressvitet är vanligt bland katter. Och anledningen till att jag inte tar hem nån ny hit.

Senast ändrad:

Hämtade min kissebäbis idag jag....nu ligger han bakom soffan o sover, blev mycke nytt o nosa på och upptäcka...lite nervöst, e första kissen jag har själv!!!men såå kul!! Han heter "Kompis" :banana: Vad fick din heta för någe?

Liknande trådar

Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Jenka
·
L
Övr. Katt Hej vänner! Min pojke ska få sällskap, av inte mindre än sin halv-lillebror :love: (samma pappa). Det lilla knytet kommer hem nu på...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Lolou
·
S
Katthälsa Nu finns inte min lilla vackra oriental bebis längre, han hann gå bort på min kudde, medans jag gick för att hämta hans mat, som jag... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 368
Senast: bengeten
·
Hemmet Jaa! Äntligen är det min tur! Hittade en annons i dagstidningen igår ang ett "Hus på lantgård utanför Habo - 3 r o k uthyres". Spånade...
Svar
3
· Visningar
1 015
Senast: Vica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31