Ska jag köpa bilen? Hjälp fort!

MaRomer

Trådstartare
Har hittat en bil som jag vill ha.

En C5 kombi. Mkt bra skick. Bara gått 4000 mil och är från 2004. Ägd av en gammal präst (känner sen innan) Och ej körd hårt med!
På köpet får jag en nyservad bil+polerad och tvättad. En extra service. och insatt hundgaller bak.

Jag får 80 000:- i inbyte för min audi (Ett bra pris) Och C5 an kostar 115 000:-. alltså 35 000:- i avbetalning.

Personen i fråga som äger bilaffären är helt ok! Hans dotter ska börja rida min häst och jag vet att jag inte blir lurad!

Ska jag slå till??

Sv: Ska jag köpa bilen? Hjälp fort!

Kan lägga till att vi egentligen inte ville gå över 80 000:- men ser ut som om vi kan göra en bra affär på denna!

Jag tycker det låter bra, men kan den dra? Ganska viktigt om du vill träna och tävla med hästen.

Jag tycker det låter bra, men kan den dra? Ganska viktigt om du vill träna och tävla med hästen.

Allt sånt är redan kollat sen innan. Kör nu med pappas c5:a när jag drar, och har inget att klaga på. Får dra 1500 på b körkort, så det är jättebra!

Surfa till www.bilprovningen.se --> Beg. bilguide om du vill kolla upp vad som är vanligt att den får anmärkning på där. www.bilpriser.se, www.bytbil.com eller www.blocket.se för att jämföra priser.

Och du, lurad blir man alltid när man köper bil.;)

Har kolat på bytbil.se ang priset och det är helt normalt, tom ganska billigt om man räknar in 2 service och så. jag vet att -01 c5 har anmärkning men inte -04:orna.

Ja lurad blir man alltid=). Man blir bara mindre lurad=).hehehe;)

Idag blev jag stålt ägare av en C5:a=)

Får nog hem den på fredag.

Lyckades tjata till mig: 2 service, hundgaller, extraljus, 400kr bensinpengar, reducerar försäkring i 6 mån..=) heheh ja det är tur att dottern hans rider min häst;)

Härligt! Jag gillar c5: orna, dock tycker jag att de nya (-08) är ganska mycket snyggare än de äldre :angel: .
nayc5topp448.jpg

Liknande trådar

Fordon Jag och min kille har varit ihop i fem år, har precis köpt hus. Vi har inget samboavtal, då vi inte anser oss behöva avtala bort någon... 2
Svar
34
· Visningar
6 427
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Om samvete vs effektivitet
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur