Ska jag köpa en roslagsrockard???

tja smakar det så kostar det :) nä men tidaholmsrockarden är stabilare bygg med ordentliga järnekrar (tål att köras "hårt" med). hela rockarden känns robustare .. så att det ska skilja 5 500 vet jag inte, lappen med märket tidaholm kanske kostar oxå !? :o

tidaholmsrockarden är stabilare bygg med ordentliga järnekrar (tål att köras "hårt" med).

Även Roslagsvagnen har tjocka järnekrar. Och köras hårt kan man garanterat med den. :angel:

Jag måste tillägga att Roslagsrockarden är lättare än tidaholmsrockarden. Den väger 53 kg (t-holm väger 60), och det vägde in när jag skulle välja mellan dom två. Mitt val föll på Roslagsrockarden, dels vikten, och dels att den var billigare. Jag kan ju bara säga att jag är kanon nöjd!! Fjädringen är jättebra, och även om vagnen inte är lika "robust" som t-holmsrockarden så håller den hur bra som helst för "hårdkörning"!!!
Sedan är det ju upp till var och en att välja. jag kan iallafall varmt rekommendera rockard roslagen! :D

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Ramona
·
Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
487
Senast: _Elly_
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 529
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V