ska jag låta henne stå så länge?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Helenaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 725
H

Helenaa

nu är det så att jag ska opereras för mina höfter.... jag kommer inte bli helt frisk på ca 6 månader...

tycker ni att jag ska låta mitt 5åriga varmblodsto vila under den perioden? har ridit henne i 1år och några månader och utbildat henne hon har fått fina ridmuskler och så... jag vet ju inte kan hända att jag kommer igång med ridningen tidigare än 6månader... men hur tycker ni ? kan det vara bra att hon får en viloperiod? jag har funderat på det och tyckt att det kanske inte gör något... för innan jag köpte henne gick hon på travet. och sen direkt efter så körde jag igång med ridning och så och vi har kommit ganska bra till :) så det kanske är bra att hon får en vilo period och tänka över allt ? :smirk:

tyck till!! :rofl:

Sv: ska jag låta henne stå så länge?

Tycker gått att hon skall fortsättas hållas igång. Skaffa en medryttare eller halvfodervärd. Hon behöver ju kanske inte hållas igång hela veckan.

Lycka till med operationen!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
878
Senast: tara
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 988
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka