ska kolla på hus med stall och ridhus..

LadySara

Trådstartare
stallet har 10 boxar. vad behöver jag för tillstånd?? om jag nu har kvar dessa redan befintliga boxar.. ev funderar jag på att ta bort så de blir 5 kvar och göra tex torktum å störe sadelkammare å foderrum.

man måste juh planera fast man iten ens köpt de..:angel:

sen så finns även ett ridhus.. dvs gammal maskinhall som är omgjord. måtten som står är 180kvm vilket inte säger osmartamig ett endaste dugg... stort litet lagom??

sen finns en spannmålstork va 17 är de?? har mina aningar men iaf...

kom igen nu bombardera mig med tips å råd som jag behöver om vi köper detta ställe...

Sv: ska kolla på hus med stall och ridhus..

stallet har 10 boxar. vad behöver jag för tillstånd?? om jag nu har kvar dessa redan befintliga boxar.. ev funderar jag på att ta bort så de blir 5 kvar och göra tex torktum å störe sadelkammare å foderrum.

man måste juh planera fast man iten ens köpt de..:angel:

sen så finns även ett ridhus.. dvs gammal maskinhall som är omgjord. måtten som står är 180kvm vilket inte säger osmartamig ett endaste dugg... stort litet lagom??

sen finns en spannmålstork va 17 är de?? har mina aningar men iaf...

kom igen nu bombardera mig med tips å råd som jag behöver om vi köper detta ställe...

det jag kan svara på är vad en spannmålstork är.
Det är där man låter tex havren torka när man har skördat. Rätta mig någon om jag har fel.

Och sen har jag för mig att man måste ha tillstånd för att ha fler än 4 hästar som är över 6måndader men är inte säker på om jag kommer ihåg rätt..

de va de jag trodde... smart jag är.. haha... undrans va man kan göra om de till *fundera*

Om ridhuset skulle vara kvadratiskt skulle det innebära att väggarna var 13,4 m långa. Blir nog svårt att få plats med Zoffan där ;)

180 m2.. om vi lossas att de har byggt en kvadratisk hall så är den runt 13,5 * 13,5 meter.. inte så stort allstå.

En "vanlig" 20*40 bana är 800 m2..
stor skillnad

Och om jag nu gjort stora missar så skyller jag på febern och förkylningen;) och hoppas att någon rättar mig.
(tänkte först att det var en stor hall om den var 90*90.. haha.. tror jag borde sova nu)

mmm... måste stå fel tycker jag...

på bilderan som är urusla tagna så ser de ut som om kortsidan är normal bred å sen så ser de ut som om långsidan är lite kortare än normalt.. men de visar sig juh när man kommer dit,

visst borde dom ha skrivut fel för ingen vettig människa rider juh på så litet...

visst borde dom ha skrivut fel för ingen vettig människa rider juh på så litet...

På min ridklubb red vi till att börja med i en ombyggd lada med måtten 25 x 13 meter (dvs 325 kvm). Där kunde vi vara upp till tio lektionsryttare på storhäst, och vi t o m hoppade bana!

Immer

Nja.. det går ju.
Ibland rider vi i ett litet ridhus, tror det är 15*20. Och då är vi 8 ekipage..
Om man är ensam så är det ju helt okej med ditt:p

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu... 2
Svar
26
· Visningar
3 664
Senast: Angel
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 130
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
3 220
Senast: Alexandra_W
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 269
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023