ska köpa en ny dator imon.. hjälp..!

_busster_

Trådstartare
hej hej. imon ska jag köpa en ny dator, vill ha en HP Pavilion dv7-1275 17" men folk säger att HP inte är bra och den är inte så jätte lätt att få tag på. vet ni något bättre märke men som liknar denna datorn som jag vill ha. snälla hjälp mig, detta är inte riktigt mig grej:D

vill ha en lika snygg och lika bra el bättre..
/_busster_

Sv: ska köpa en ny dator imon.. hjälp..!

Folk säger....

Det gör de om alla olika märken så köp du den du vill ha.

Snyggheten kan bara du själv bedöma.

Jag har en HP och är jättenöjd med min! Inte nog med det så har jag fått den godkänd av en datanörd;)

Köp den dator du vill ha och lyssna inte på alla andras åsikter.

Det jag spontant undrar över är om du verkligen vill ha en 17" laptop. Det är en väldigt stor laptop. Själv föredrar jag en liten smidig dator som går lätt att bära med sig, och om man sen vill ha en större skärm så kopplar man den till en vanlig datorskärm eller TV.

I övrigt håller jag med föregående talare. Min nuvarande laptop är en HP Pavillion 2030 14,1" som jag haft i snart 3 år, och den sjunger på sista versen så jag har beställt ny dator (13,3" Macbook Pro). Största anledningen till att HP:n pensioneras är att jag tappat den i golvet så skärmen gått sönder. Den har genom åren fungerat betydligt bättre än min exsambos dyrare och proffsigare Thinkpad från Lenovo som alla sa skulle vara sååå bra.

ja det jag också förvånas över.. 17" är på tok för stort. jag har en bärbar 17"are som jag fick utav kommunen i nått projekt de kör med här för oss som läser på kth.. jag har haft med den 2gånger till skolan, två redovisningstillfällen som varit obligatoriskt att göra i windowsmiljö, för mig som annars sitter på mac.. och jag kan ju säga som så att jag inte tar med mig den mer än i yttersta nödfall.. de är stora och tunga.. däremot är de rätt bra ersättare för en stationär om man vill kunna flytta runt lite i huset, men att ta den utanför ytterdörren är big NO-No för mig då den är för tung, dessutom för stor för att gå ner i de flesta väskor.

JAg köpte en ny nu ,en HP Compaq 15.6 tum, det är det störtsa jag kan tänka mig för datorn ska ju vara bärbar. Denna är lättare än min tidigare som var en Acer extensa och jag är supernöjd. Dock hade jag velat ha en HP pavillion DV6 men men man tar det man ha råd till:)
Nej man jag gillar denna. Dessutom har den numerisk tangentbord, super.

KL

Jag lånar tråden lite...

Ni som kan det här, verkar det här vara något att ha?

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2672852

(Måste jag berätta att jag älskar designen för att jag har en tv som är i samma design och att jag är en tönt som gillar att datorn och tv:n ser likadana ut och att det är enda anledningen till att jag verkligen vill köpa den datorn, om den är bra eller inte har ingen betydelse? :angel:)

När jag senast köpte ny dator hem ville jag att den ska vara flyttbar. Dvs min hemmadator behöver inte vara superliten och lätt, den står för det mesta på skrivbordet men ibland vill jag ha den i sängen eller soffan och då vill jag bara ha en "burk" att flytta på. Väger den bara under 10 kg så är det inga större bekymmer. Nu blev det en en HP Compaq 15.6 tum som jag ändå är supernöjd med och mest pga priset, den var nästan gratis :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 937
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: sthu
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 883
IT & mobiler Är det någon kunnig där ute som kan hjälpa mig i valet av ny dator? jag har en MacBook Pro från 2011 som fortfarande fungerar om än...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: JEHL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka