Ska köpa en Säkerhetsväst!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yess-ica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 848
Y

Yess-ica

Hej jag ska köpa en ny säkerhetsväst & undrar ifall det är någon av er som har västen riders company? hur är den? Jag vet inte säkert om det var den västen som inte uppfyllde undersökningen av säkerhetsvästarna.. Någon som har västen racesafe? eller jacson? vad tycker ni om dem? förstår inte varför riders company är så billig i jämfört med jacson & racesafe...

Tacksam för svar!

Sv: Ska köpa en Säkerhetsväst!

Se till att köpa en väst som är godkänd! Det tycker iallafall jag är det viktigaste, så att den verkligen skyddar dej om det skulle inträffa en olycka. Jag tror tyvärr inte att Riders Company-västen är godkänd. Inte säker, men tror inte det.
Jag har iallafall Racesafen (originalet), och den är underbar. Man glömmer att man har den på sej. Väldigt mjuk och följsam. Rekommenderas verkligen :)

RC är inte godkänd enligt BETA.

Okej, för när jag var på mantorpstravshop sa de att den var godkänd, men jag var inte så säker på det... Det har ju varit en undersökning på säkerhetsvästar om vilka som håller kraven & där finns en väst som liknar exakt riderscompany, så jag är osäker på om den är så bra?!

Se till att köpa en väst som är godkänd! Det tycker iallafall jag är det viktigaste, så att den verkligen skyddar dej om det skulle inträffa en olycka. Jag tror tyvärr inte att Riders Company-västen är godkänd. Inte säker, men tror inte det.
Jag har iallafall Racesafen (originalet), och den är underbar. Man glömmer att man har den på sej. Väldigt mjuk och följsam. Rekommenderas verkligen :)

Okej ska kolla på en racesaft ;), för när jag var på mantorpstravshop sa de att riderscompany var godkänd, men jag var inte så säker på det... Det har ju varit en undersökning på säkerhetsvästar om vilka som håller kraven & där finns en väst som liknar exakt riderscompany, så jag är osäker på om den är så bra?!

Vet inte hur det är med RC, aldrig sett nån vad jag vet...

Jag har en Racesafe som är hel underbar, lite dyrare men mycket bättre tycker jag! Har för mig att H*rze tidigare sålde nåt de kallade ridväst som såg ut som en säkerhetsväst men inte var godkännd, vet dock inte villket märke det var. Kan det ha varit samma? Vad står det i västen och på deras hemsida? Någonting om BETA klass3?

jag rekommenderar helt klart racesafe! Den sitter så himla bra, man störs inte av den de minsta.
Får väl lägga till att den även är den "snyggaste" av skyddsvästarna.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 523
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Ramona
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka