ska köpa säkerhetsväst!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anna210
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 652
A

anna210

Vilken ska jag välja? Vet vilken typ av väst jag vill ha men...
Det finns tre st märken som har denna modell och det är Tipperary Phoenix, Racesafe rs2000 och en annan som Ridsportbutiken.com har men vet inte vilket märke det är.
Racesafevästen kostar ungefär 2000 kr medan den från ridsportbutiken kostar ca 900 kr! :smirk: Är det någon här som har köpt den på ridsportbutiken?
Alla dessa tre västar ser likadana ut med små plattor och snörning i sidorna, dragkedja fram. Ingdams har Phoenix- västen och den kostar 3500 kr:crazy: ...

Sv: ska köpa säkerhetsväst!

Men kom igen nu...:bow: Jag vet att det finns några här som har dessa västar.

Min nästa väst kommer bli en RS. Nu vet ju inte jag vilken typ det är ridsportsbutiken har billigt, men det finns kopior på Tipperaryvästarna som inte alls är bra. Om jag inte minns fel säger ryktet att det är just dem ridsportsbutiken har...

Förr hade jag en zippa, men RS är mycket bekvämare :)

Jag har en RS 2000. Bekväm, bedömd till högsta säkerhet - Beta 3 och den är inte alldeles för dyr!

Jag har Racesafe rs2000 , och jag är supernöjd med den! Hade tidigare något klumpigt elände från hööks, och racesafevästen är garanterat ett av de bästa köp jag gjort i hästväg! Känns inte som om jag ens har en väst på.

Jag tycker du ska satsa på en sådan! Tipperary Phoenix tycker jag är lite dyr... och den billiga västen är förmodligen i sämre kvalite. Jag tycker Racesafe är mest prisvärd!

OOOooops! Det ska vara ridsportshopen.com
Jag råkade skriva fel...:o

Jag fick hem min Tipperary säkerhetsväst häromdagen och den är jätteskön :love: . Tipperary är mycket skönare än kopiorna :cool:

Jag har provat både tipperary och RS2000 och det var ingen som helst skillnad i komforten!
Dock har inte tipperary högsta beta säkerhet och den är bra mycket dyrare!

Min kompis har Racesafe-västen, innan har hon alltid vägrat att ha väst, hon tyckte det var så obekvämt, men sedan prova hon denna och bestämde sig för att köpa den. Den är lätt, bekväm och böjlig. Dessutom enkel att ta av sig. Men om fortfarande växer (hur gammal är du?) är det kanske bättre att köpa den billigare varianten och sedan köpa en Racesafe när du har växt färdigt, då kan du ha den mycket längre.

Tja... Jag är ju 26 nu så jag växer väl mest på bredden nu...:p

Frågan är om det är någon större skillnad på den billiga från ridsportshopen och racesafe - västen. De är byggda precis likadant.

De undrar jag oxå. Funderar på att köpa väst men då jag har en sjukdom som gör mig öm i musklerna har de vanliga hårda varit en mardröm att ha på sig. De ser väldigt lika ut men borde inte vara lika när ena kostar hälften av den andra. Står ju inget märkte på ridshopen så svårt att kolla på nätet.

Ja jag har ju för mig att det finns någon här på buke som har en väst från ridsportshopen....:bump: Vore snälllt om den personen ville kolla lite på sin väst vad det står. Borde väl finnas något märke på den? På bild ser ju västarna likadana ut.

Nu har jag fått svar och märket är "Dan-Riders". De skrev att det var en bra väst som egentligen skulle kosta mkt mer (vad annars :D ).

Det är visst ett danskt märke och hittade deras hemsida: http://www.danrider.dk/

Senast ändrad av en moderator:

varning för den västen den tillverkas i pakistan och är ett dåligt plagiat av en racesafe rs 2000 . sist jag såg en hade dom till och med satt i racesafes logga på den det stötdämpande materialet dom använder slutade racesafe att använda för 15 år sedan.

Tack för info. Blir verkligen misstänksam när man hittar 2 saker som ser lika ut men ena kostar hälften.

Jag har en RS2000 och skulle numera aldrig vilja ha något annat! Älskar den!! Men jag kan ju inte uttala mig om den på ridsportshopen, men även jag har sneglat på den till dottern, det är ju lite dyrt att köpa en RS2000 till henne som växer så mycket.. Men då verkar inte den vara något att ha heller då? Hon får dras med de lite hårdare, billigare västarna ett tag till då. :D

Västen från ridsportshopen är ju iallafall godkänd, den kan ju inte vara så himla dålig?:smirk:
Ofta betalar man ju för märket... Västen från ridsportshopen är från Dan Rider. Vad den är tillverkad vet jag inte men det kvittar ju egentligen.?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 988
Senast: Salinero
·
Utrustning Jag har en Air-o-wear, klass III. Jag har egentligen inga synpunkter på den men den är så förbaskat VARM. Vintertid är det ju ett plus...
Svar
8
· Visningar
2 093
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka