ska man klaga?

fejko

Trådstartare
Mina Cavallo ridbyxor som kostade dryga tusenlappen sprack i grenen efter ett halvår. Häromdagen sprack det upp en rejäl reva så jag kan inte använda dem mer. Köpte dem i augusti förra året. Borde jag klaga?

Sv: ska man klaga?

Jag hade klagat har haft mina Cavallo ridbyxor i flera år flera par som används dagligen men dem har inte gått sönder... dem ska tåla mkt stryk... du måste fått ett måndags ex då...

när mina gick sönder så sydde de ihop byxorna igen.

Mina cavallo ridbyxor som jag köpte nere på falsterbo gick oxå sönder.. Under en hopptävling.. SÅÅÅÅ kul. det är iofs kört att byta dom. Lite surt för jag gillade dom. Får hålla mej till billigare brallor..

Henchen skrev:
när mina gick sönder så sydde de ihop byxorna igen.

Var det också Cavallo? Hade ett par Euro-Star och de sprack också i grenen. Är ridbyxor bara skit nuförtiden?

Penny_Lane skrev:
Mina cavallo ridbyxor som jag köpte nere på falsterbo gick oxå sönder.. Under en hopptävling.. SÅÅÅÅ kul. det är iofs kört att byta dom. Lite surt för jag gillade dom. Får hålla mej till billigare brallor..

Pinsamt :o Hur länge hade du haft dem?

Penny_Lane skrev:

Nej usch å fy vad pinsamt sånt får inte hända... Om jag hade varit du hade jag skickat dem till Cavallo eller dem som tar in cavallo i sverige så skulle dem få antingen fixa det eller skicka ett par nya... det funkar med Pikeur och vanliga kläder iaf :)

Japp det var cavallo, var en söm som gick upp. Men det är det enda paret av cavallo som jag haft som det hänt.

Absolut, lämna in dem i butiken där du köpte dem tillsammans med kvittot, du har 1 års reklamations rätt. dra inte ut på det utan reklamera så fort som möjligt!

kan ju dock bli svårt om man köpte dem i falsterbo och inte ha kvittot kvar... men skicka in dem till dem som tar in dem i sverige funkar alltid annars... iaf för mig utan kvitto...

Men fejko hade ju köpt sina i aug. förra året, dvs. knappast under falsterbo horseshow ;) (det var P_L som hade köpt sina där).

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 009
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka