Ska man skratta eller gråta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Welsh

Trådstartare
Ska in och sättas igång i morgon bitti. Barnvakt och hundvakt samt hästtiltill fixat ......... trodde vi ja!
Kl 20.00 ikväll så ringer min mamma och frågar hur det ska bli i morgon. jag sa bara att vi kommer med Tobias i morgon bitti runt 07. Vadå komma med Tobias ????? jag jobbar i morgon fick jag till svar!
Nu sitter vi här. Får inte tag i svägerskan som är vårt andra alternativ. Hon är mammaledig och tar honom säkert men hon bor på andra sidan stan och det är ju det där med rusningstrafik. Så som läget ser ut nu så får Fredrik vara hemma med Tobias och jag föder själv. Ja ska man skratta åt eländet eller släppa lös tårarna som trycker på?
 
Sv: Ska man skratta eller gråta.

Welsh skrev:
Ska in och sättas igång i morgon bitti. Barnvakt och hundvakt samt hästtiltill fixat ......... trodde vi ja!
Kl 20.00 ikväll så ringer min mamma och frågar hur det ska bli i morgon. jag sa bara att vi kommer med Tobias i morgon bitti runt 07. Vadå komma med Tobias ????? jag jobbar i morgon fick jag till svar!
Nu sitter vi här. Får inte tag i svägerskan som är vårt andra alternativ. Hon är mammaledig och tar honom säkert men hon bor på andra sidan stan och det är ju det där med rusningstrafik. Så som läget ser ut nu så får Fredrik vara hemma med Tobias och jag föder själv. Ja ska man skratta åt eländet eller släppa lös tårarna som trycker på?


* Fråga din mamma om hon inte kan ta ledigt (det är ju en stor dag!). Kanske kan ni ersätta henne.

* Åk till svägerskan (om ni inte får tag i telefon) och kolla. Kanske får sonen sova över där?
 
Sv: Ska man skratta eller gråta.

Hej
Stackars dig!! Men troligtvis går det inte så fort (det tog lång tid innan det hände så mycket när jag blev igångsatt) så förhoppningsvis har din mamma hunnit hem från jobbet och kan ta hand om sonen från sena eftermiddagen och över natten då förhoppningsvis den nya bebben ser världen!!

Å andra sidan skulle jag vara väldigt besviken på min mamma om hon inte bryr sig mera om dig och sitt (sina) barnbarn än så.... Kanske du kan fråga någon väninna som har barn själv om hjälp? De borde ha en mer aktuell förståelse för ditt dilemma....

LYcka till!!
kotte
 
Sv: Ska man skratta eller gråta.

Om det är din mamma som har först lovat att hon ska vara barnvakt och sen glömt av det så får hon väl ta ledigt eller sjukskriva sej. Så enkelt är det , har man lovat så har man.
Det är ju inte direkt nån semesterresa ni ska på, och klart att pappan ska vara med!
 
Sv: Ska man skratta eller gråta.

Vad tänker din mamma med? Jag hade blivit otroligt besviken och ledsen. Du ska för fasiken föda barn!
Hoppas det ordnade sig, nu är du väl färdig :)
 
Sv: Ska man skratta eller gråta.

Hoppas allt gått bra för er, att det löste sig och att du nu får snusa bebis för fulla muggar!

Håller tummarna för det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 633
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 085
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 149
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Ja jag har ju skrivit en del om min omplacering som är utåtagerande och rädd för människor. I onsdags åkte vi hem till mina föräldrar...
Svar
14
· Visningar
1 264
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp