Ska man slå till?

Sv: Ska man slå till?

Bara för chocka dig lite mer så är det pappa och son som är intresserad här inte bara "mamma" i mamma dotter som är utbytad ;)

Jag har ju nödlösningen att sälja om det inte skulle funka och det är ingen dålig häst i avesögon vilken gör den relativt lättsåld.

Jag är mycket tacksm för dina åsikter också och vill ha dem (och alla andras) för jag vill höra mångas sidor om det hela :D Och hoppas att du liten inte slutar svara jag lyssnar och tar till mig dina åsikter :)

(förlåt för många inlägg men svar på ett i taget)

Bara för chocka dig lite mer så är det pappa och son som är intresserad här inte bara "mamma" i mamma dotter som är utbytad ;)

Om du tror att den informationen chockar mig har du nog missförstått mina inlägg.

Jag skrev ju (som ett argument mot att man alltid måste kunna stå på egna ben och inte vara beroende av hjälp) att jag kände till flera fall där man hade hästar i flera generationer, det är inget konstigt för mig.

Om du läser mina inlägg så ser du att jag aldrig har skrivit henne/hon om dig utan nämnt dig "TS" hela tiden just för att lämna öppet vilket kön du hade. Att det var din pappa som var den hästintresserade föräldern har varit klart hela tiden.

Är du villig att sälja någon av hästarna om så skulle behövas, så förändrar det situationen något. Jag fattade det som att försäljning absolut inte är ett alternativ.

Bra att du inte tagit illa upp av vad jag skrivit. Jag tror dock att jag sagt vad jag har att säga i frågan. Som sagt; lycka till!

jag ville inte gnälla ut det lät som att det brukar vara så att det är mamma och dotter inte pappa men det var inte taskigt du ska inte ta det så :)

Den jag köper är jag mer villig att sälja en den jag har, men om det krisar så har jag inget val kommer inte göra något dumt enbart för att spara den :)

Jag är jätte öppen över det här beslutet mest för jag har sådan beslutsångest och inte vet hur man har det i framtiden. Kommer du på någon mer att säga så får du återkomma! Jag tackar så mycket för din lyckoönskning :)

Ja, det tror jag också den blir. Den går i vågor exakt som all ekonomi och har alltid gjort och kommer göra, visserligen börjar bottnen synas för vissa men det är ju för den extrema högkonjunkturen vi hade, alltså har vi skapat det här på grund av våra begär.

Som det ser ut just nu blir det köp men måste prata säljaren igen först.

jag ville inte gnälla ut det lät som att det brukar vara så att det är mamma och dotter inte pappa men det var inte taskigt du ska inte ta det så :)

Jag skrev "vanligast" och det ÄR vanligast. Det betyder inte att jag har skrivit att det är uteslutande så, konstigt eller fel med andra konstellationer som far - son, mor - son eller far - dotter eller whatever.

Poängen, som var riktad till dem som tyckte att det är fel av dig att köpa en häst för att du blir "beroende" av din pappa, är att det är stor skillnad för ungdomar som du som har en förälder som delar ditt intresse (eller livsstil kan man nästan kalla det).

Jag tycker att mycket i omständigheterna talar för att du ska köpa hästen. Som du själv också räknat ut måste du kanske sälja någon i framtiden, men det är då. Och det behöver ju inte bli så. Du har en hållbar lösning eftersom ni har hästarna hemma och din pappa och du har hästintresset gemensamt.

Jag menar, om man inte skulle kunna köpa häst annat än om man visste att man kunde ha den resten av livet skulle det inte vara många som kunde göra det.:cool: Det är också stor skillnad om man från början är inställd på att man kanske måste sälja en dag. Jag hade en häst (min första egna) som jag trodde att jag skulle ha hela livet och när jag var tvungen att göra mig av med honom var det tufft. Mycket enklare med en annan som jag köpt och redan då tog med i beräkningen att hon kanske inte skulle stanna hos mig till döddagar. För den skull tyckte jag inte mindre om henne, men jag hade en annan mental beredskap.

Jag förstår hur du menar :)

Det stämmer säkert det du skriver och den jag kanske ska köpa är jag inställd på att jag kanske måste sälja (eller låna ut) men den andra däremot vill jag inte ens tänka tanken, men visst krisar det så gör jag det :)

Kl.
Jag ska prata med säljaren och mest troligen blir det ett köp :)

Jag menar, om man inte skulle kunna köpa häst annat än om man visste att man kunde ha den resten av livet skulle det inte vara många som kunde göra det.:cool:

När man är ung kan man vara rätt säker på att man inte vet vad framtiden bär med sig, men är det inte precis likadant när man är vuxen? Ett fast jobb innebär ju inte mer hundra procents säkerhet jobb fram till pensionen idag. En fast relation innebär inte med hundra procents säkerhet att den håller. En god hälsa idag innebär inte att man kan vara hundraprocentigt säker på att vara frisk tills man dör. Ingen kan veta vad som händer i framtiden, det är mycket som hinner ändra sig, och snabbare än man tror ibland.

Skriver från mobil så orkar inte leta massa men det är en arab efter Kulak unde Niewiasta som är efter Preference.

Bilder kommer när jag har några nya som är bra (tar för givet ni vill se bilder också ;))

Ni får fråga om ni vill veta mer :p jag fick köpekontraktet idag :D jag har en bild jag kan lägga upp imorgon, den är visserligen bara på huvudet men en bild iaf :D hon ville inte visa sin kropp så mycket utan ville hellre bli klappad ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 519
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 587
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 379
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 377
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Tråden för spår