Bukefalos 28 år!

Ska mina barn få leka hos en dömd pedofil?

Sv: Ska mina barn få leka hos en dömd pedofil?

Det är väl ändå inte en överraskning heller att många vill lyncha pedofiler på samma sätt som många känner extrem avsky för de som tex har sex med djur? Du får mer än gärna berätta om det är en överraskning, för det är då inget som undgått mig :)

Nu måste jag svara :p

Jag förstår om man blir arg, kanske till och med hatisk, om någon ex ger sig på ens barn. Det är ju en ganska normal reaktion, precis som att om du får chansen att rädda en människa ur ett brinnande hus väljer du troligen ditt barn eller någon annan som står dig nära framför en främling. Men det är ju inte ens i närheten av samma sak som att vilja avrätta alla pedofiler (förhoppningsvis har ju inte alla pedofiler varit på ens barn). För mig är det lite mer komplicerat än så. Jag avskyr handlingen (mord, pedofili osv) men människan är fortfarande en människa. En människa med problem, javisst, men fortfarande en människa. Och jag förstår verkligen inte vad som skulle ge dig (eller någon annan) rätt att avrätta/låta personen smaka på sin egen medicin. Då är man i mina ögon inte mycket bättre än brottslingen. Ett liv är ett liv oavsett vems det är och ett öga för ett öga gör hela världen blind. Dessutom hjälper det ingen. Som vissa redan har påpekat, om x ger sig på y;s barn = y dödar x. Skulle då y:s barn tänka "åh vad bra att mamma/pappa sitter i fängelse". Skulle inte tro det. det enda som händer så är att barnet både måste dras med det som x gjorde och att ha en förälder i fängelse. Då gör nog föräldern mer nytta hos sitt barn.

Föråt om det blev rörigt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 897
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 491
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 439
Senast: startpompe
·
Övr. Barn Min som började förskoleklass nu i höstas. Efter en turbulent start har det ändå blivit väldigt bra och sonen trivs i skolan, har...
Svar
9
· Visningar
2 495
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp