Ska vi rädda en björn?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare OhNoez
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 171
Sv: Ska vi rädda en björn?

Men jag reagerade lite på att djurskyddsföreningen köpte upp björnar. Då köper väl djurplågarna bara nya björnar att använda så det blir till ingen nytta..

Om man kollar hemsidan så står det där att de med hjälp av de köpta björnarna samlar bevis dels på att björnarna far illa men även för att björngallan är skadlig för människor. De bevisen kan förhoppningsvis ge ett förbud längre fram och utan att köpa björnarna vete fasen om de skulle kunna få tag på lika bra bevis.

Det hade varit en sak om de bara rehabiliterade björnarna - bra för de enskilda individerna som kommer undan, men dåligt för de nya björnarna som utsätts... Men när de samlar bevis så blir det liksom en helt annan grej. Hellre 50 björnar extra som kan tappas på galla tack vare pengarna de köper björnar för fram tills det blir förbjudet, än 5000 björnar längre fram i takt med att de nuvarande dör och nya köps in.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: Bison
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 317
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 938
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31