Bukefalos 28 år!

B

**BORTTAGEN**

Mitt sto har haft problem med mugg sedan i början av förra året och det har kommit och gått. I höstas började det gå upp på kotan och vet. tog prov, konstaterade att det var stafylokocker och beh. med sulfa, blev något bättre, några veckor senare fick hon akut lymfangit och blev beh. med10 dgr penicillin, det försvann. Nu har hon ett nästan naket underben (hö fr) och det har varit alldeles vitmjälligt i två dagar nu (tre veckor efter penicillin) Har läst alla trådar jag hittat om mugg,rasp och börjar fundera på om det är skabb?? Hon har kliat svansen en del och är lite mjällig i manen. Igår hällde jag på lite switch för att se om det skulle försvinna. Frågan är bara hur lång tid ska det ta innan skabben försvinner så man vet om det är skabb? För alla hästar måste ju behandlas i såfall....
Tacksam för svar från nån som haft erfarenhet av skabb... :bow:
 
Nästan alla sådana problem härrör från magen...jag skulle försöka åtgärda det den vägen, finns massa olika sätt att få magen att fungera, bla probiotika, örter
 

Liknande trådar

Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 176
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 023
Senast: Pudlan
·
Hästvård Min ponny har kliat svansen några dagar i rad nu och i måndags hittade jag avskavd päls/kal hud under svansroten på ena sidan om...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: Seabaz
·
A
Hästvård Detta är ett sto på fem år, vbl travare, egen uppfödning, har alltid varit hos mig. Vi har lite problem, hoppas någon orkar läsa och...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: acrazyone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp