Skäcktravare...?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Farle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 593
Sv: Skäcktravare...?

Jag funderade faktiskt själv på det igår.. Men det är första gången jag hör talas om en skäcktravare... :confused:

Kan det ha blivit något genetiskt "fel" eller tjuvbetäckning som ingen vill låtsas om?

Eftersom den är märkt och så borde den ju vara kollad att härstamningen stämmer?

Eller så är det sen man korsade med saddlebred eller vad det nu var för ras..
Det är ju därifrån Tap In fått sin färg...

Äh, stammen stämmer ju inte på den där...

Jag tryckte på Lottie Location (född 1938) och hennes morfars farfars far ska vara Super Bowl som är född 1969.... :angel:

Jag såg en tvååring e. Varenne vid namn Primo Aprillo.
Han ser verkligen annorlunda ut:

kenlockasanti.jpg

Håller med om att det ser väldigt annorlunda ut. Dock ser det i mina ögon ut som en sabino, och sabinoanlaget i sig är ju inte speciellt ovanligt hos travarna, även om det oftast inte är så här utbrett.

Fast det där är en sabino, de andra är tobianoskäckar.
Fast tack för att visade iaf, intressant att se lite annorlunda färger på travare än brun och brun och brun... :D

;) Bara skojade lite, det var därför jag namngav hästen Primo Aprillo (Första April)
Jag har ingen aning om vad det kan vara för ras...
Hittade bilden på nätet och tyckte h*n var ruskigt ful. :o

Jag blir så grinig... för några år sedan surfade jag runt och hittade då en travare som även vunnit löp som var skäck! Bilderna jag hittade var bl.a. på en travande travare som var först över mållinjen samt en uppställd bild. Men vart dom bilderna fanns... det är bortglömt :mad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 743
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 474
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka