Skada av lindning.

Sv: Skada av lindning.

Min häst fick blisterskador av BL och jag hade Inte lindor över, men jag hade benskydd på dagen efter.. BL är jättestarkt, det känner man ju på händerna.

Varför det står att man kan linda över? Tja vissa tycker ju att blistring är en bra ide.... :crazy:
 
Sv: Skada av lindning.

Dels ska man aldrig använda elastiksa lindor som stallbandage, det ska man ha fleecelindor till och det enda liniment jag vågar använda ihop med bandage är arnika...
 
Sv: Skada av lindning.

Vi har lindat över arnika gel-linement med jättebra resultat och utan en tillstymmelse till blistring. Vi kollade för säkerhets skull med flera i stallet som sa att det var okej. Men vissa hästar är väl extra känsliga...
 
Sv: Skada av lindning.

På min blue lotion flaska står det att man inte ska täcka över... Kanske är olika märken eller nya ingredienser... Använder mest isbalsam nu eller mina kylpaddar.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 800
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp