Skadat knä + svåra sendrag.

Lightzone

Trådstartare
Såå.. För fyra dagar sedan fick jag en hästspark på utsidan av vänster knä. Inte så hård tänkte jag, det löser sig. Men den verkar ha träffat rätt illa, precis på/under knäskålen. Mycket senor och ligament där :crazy:

Kan fortfarande inte gå utan att halta och ha riktigt ont, trappor är omöjligt. Red igår och det gick okej med långa läder :angel:

Lite blåmärken men inte direkt svullet.
Har haft knästöd (i tyg, typ kompression) till och från, voltaren gel och linnex till hands.

Borde jag kolla upp det här? Var går man ens? Vårdcentralen? Naprapat? Vill ju träna och springa igen så snart som möjligt.

Tillhörande problem som jag haft tidigare men som blivit miljoner ggr värre nu sen tre dagar tillbaka, är sendrag. Inget muskulärt.
Under/ovanpå fötterna, både höger och vänster. Vaknat av att jag skriker till för det gör så ont. När jag ska sova känns det som att det går elektricitet i fötterna/hålfoten och på utsidan och insidan av smalbenen. Jag tänker mig att det är senorna? De liksom vibrerar och rycker och känns som att de ska krampa ihop precis när som helst.

Gissar att det blivit värre nu för att jag haltar och överanstränger allt. Även värre sen jag började springa för någon månad sedan, kanske ovan belastning?
Men kramp och sendrag har alltid vara ett problem för mig (magnesium äts!).

Så jag kanske borde söka hjälp där med? Men var? Ortoped? Vårdcentral? Naprapat?

Vet att jag borde kolla upp allt men vet inte var man ska börja 😂 Hjälp mig Buke!
 
Håller med, ring vc. En hästspark ska väl "alltid" kollas upp, gärna samma dag på akuten. :angel:;)
VC först alltså!

Ahem hum hum, men den var ju inte.. Jättehård. (Stålsko meet utsida knä kanske meriterar en koll dock, nu när jag fått fundera på saken och det faktum att jag inte kan gå riktigt 🙈)
 
VC först alltså!

Ahem hum hum, men den var ju inte.. Jättehård. (Stålsko meet utsida knä kanske meriterar en koll dock, nu när jag fått fundera på saken och det faktum att jag inte kan gå riktigt 🙈)
Problemet med att hålla på med hästar är ju att man vänjer sig vid smällar, och tycker att det inte är så farligt. Och oftast har man ju rätt, men inte alltid. 😉
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 665
Senast: clovergirl
·
Kropp & Själ Oktober 2011 så vart jag rejält sparkad av min häst,ren olyckhändelse,men han sopa mig i backen totalt av en smäll. Jag fick världens...
Svar
11
· Visningar
5 382
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Hej Är det någon som vet vad som gäller i följande situation: Jag ska sälja en av mina hästar och hade en intresserad köpare, som kom...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 217
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp