Skaffa barn i en tvåa?

Vi bodde i en lya i den storleken innan. Flyttade när barnet strax skulle fylla 1. Stora anledningen till flytten var 1. Planlösning och 2. Vårt egna behov. Vardagsrummet fick ju flera funktioner, däribland något slags rum för partnerns datorspelande. Det är något jag inte gärna vill uppleva igen. Har man mer tysta intressen inne i bostaden eller pysslar med lite samma saker så att säga kan jag inte se något problem med att bo på den ytan, sjysst planlösning och med en 2-åring.
 
Vi bor i en skum trea som var en tvåa från början. Våra barn är nu 6 och 7 år och först nu ska vi flytta. Vi har aldrig haft skötbord, pga badrum stort som ett frimärke, utan bytt på golvet på en sådan där insats till ett skötbord. Vi bor på tredje våningen utan hiss och eftersom våra barn kom tätt så fanns det en period på ca ett knappt år när jag bar båda ungarna tre trappor ner och tre trappor upp varje gång vi skulle ut. Snacka om gratis motion!

Kör säger jag. Hellre trivas på liten yta än inte på större. Men köp inte så mycket prylar till barnet, är mitt tips. De behöver inte så mycket egentligen. Det är först de senaste två åren som vi har haft problem med översvämning (förbaskade lego friends och alla leka-skola-lekar.. 😛).
 
Tre barn under 10 år i en trea på 70 kvm, grabbarna delar ett stort rum, tösen har eget litet rum, vuxna sover i vardagsrummet. Men visst, kikar efter större men vill bo kvar i området och då är det svårare.

Men, 95% är vi alla i vardagsrummet ändå. Så hittills har vi inte upplevt det som trångt. Man behöver inte massa möbler och prylar. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Hemmet Jag ska köpa oss en ny diskmaskin. Mitt största dilemma är huruvida det ska vara en standardbred eller en smal. Vi är 2 vuxna i huset...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 130
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 129
Senast: Korven
·
Äldre Visste inte riktigt vart som var bäst att lägga tråden men chansar på detta. Jo det är så här: Har typ fått möjlghet att byta bostad...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp