Bukefalos 28 år!

Skaffa får!

Grana

Trådstartare
Jag har sökt för jag antar det står en hel del om får här inne, men inte hittat nån tråd om detta.

Vi funderar på att skaffa får. Bara några, kanske runt 3 st. Mest för jag vill att de ska kunna äta och rensa upp där det behövs. Så man ska kunna flytta med hagen dit man vill de ska beta.

Men jag har aldrig haft får. Och har läst att finns ju en hel del olika raser. Finns det bra nybörjarfår? Vad ska jag tänka på?

I går beställde jag en bok som heter kort och gott Får. Så den dyker nog upp här om nån dag.

Ska de vaccineras? Finns det får med stamtavla?

Ja, ni som har får, kan ni inte berätta lite.
Jag kommer säkert sen vilja ha lamm, så det ska vara ordning och reda från början med ras osv :)
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 626
Senast: verser
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 387
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
715
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp