Skaftdammsugare, praktiskt?

Har alltid velat se en grävling så hade varit SÅ lycklig om så vore fallet! :love:

En vän till mig hade en grävling (uppstoppad) i badrummet, till nya besökares fasa eller glädje :D

På tal om dammsugare har jag haft skaftis när jag bott smått. Tyckte absolut det blev rent men drog inte in massor av skit (läs: hade inga djur/barnvagn) men å andra sidan sopar man lätt upp just grus med en sopborste.

Sugen på en ny nu för att ha som komplement i köket - småbarn är inte så renlig av sig :cautious:
 
Även jag har en Dyson (v6 tror jag att det är) och har aldrig haft en så bra dammsugare. Den är extremt effektiv och behändig, jag klarar inte av vanliga dammsugare längre eftersom de känns så ineffektiva och klumpiga i jämförelse!

Jag tipsar om att leta efter en "refurbished" på Dysons egna hemsida, alltså en som varit inne på lagning. Det var där vi köpte vår och vi fick den då med typ 40% rabatt. Har inte haft några problem alls med den under de 2,5 år vi haft den nu.
 
Alltså jag har dissat Dyson för att de är så jävla fula (och snordyra...), men det kanske borde omvärderas?
Får kika runt lite, är inte aktuellt nu men kaaanske till black friday eller mellandagsrean eller om tio år eller så, vi får se.
Men hur stor roll spelar prisklassen på Dyson, kan man köpa den billigaste de har och ändå få nånting vettigt liksom, eller är det dyrt som gäller för att få kvalité?
 
Kul att alla gillar Dyson! Vi ska köpa en sån och en Roomba när vi flyttar :).
 
Alltså jag har dissat Dyson för att de är så jävla fula (och snordyra...), men det kanske borde omvärderas?
Får kika runt lite, är inte aktuellt nu men kaaanske till black friday eller mellandagsrean eller om tio år eller så, vi får se.
Men hur stor roll spelar prisklassen på Dyson, kan man köpa den billigaste de har och ändå få nånting vettigt liksom, eller är det dyrt som gäller för att få kvalité?

Dom olika modellerna handlar väl mest om batteritid och extrafunktioner. Men dammsuger du lite varje dag så går det ju fort och kräver inte så mycket batteri.
Så hänger väl lite på dina städrutiner :D Våra ändrades rejält när vi skaffade Dyson dock. Från att sällan dra ut den stora klumpen med sladd för att det var så bökigt, till att dammsuga lite varje dag då det går så lätt och smidigt.
 
Är också lite sugen på Dyson, har bara hört gott om den. Vi har en Neato Botvac Connected som är värd sin vikt i guld, men jag skulle vilja ha en skaftdammsugare som komplement.
Vi har en vanlig så klart, men den är rätt bökig.
 
Love it!

En Bosch designad för hem med djur. Helt outstanding. Roterande borstar och bra sug.
Den är inte tung att dra runt då? Andra nackdelar?

Dom olika modellerna handlar väl mest om batteritid och extrafunktioner. Men dammsuger du lite varje dag så går det ju fort och kräver inte så mycket batteri.
Så hänger väl lite på dina städrutiner :D Våra ändrades rejält när vi skaffade Dyson dock. Från att sällan dra ut den stora klumpen med sladd för att det var så bökigt, till att dammsuga lite varje dag då det går så lätt och smidigt.
Ja min förhoppning är att kunna köra lite snabbt varje/varannan dag. Nu står det mellan att dammsuga en gång i halvåret eller snubbla över fanskapet hela tiden. Jag har ett behov av att förenkla lite här och där för att få nånting gjort helt enkelt samtidigt som rörighet i sig blir ett hinder, därför föll tankarna på skaftdammsugare som lättare kan ställas undan och plockas fram.

Kikade på Dyson dock och priserna innebär att det aldrig kommer bli en sån, finns inte en chans i världshistorien att jag kan lägga såna summor på en dammsugare.
 
Den är inte tung att dra runt då? Andra nackdelar?


Ja min förhoppning är att kunna köra lite snabbt varje/varannan dag. Nu står det mellan att dammsuga en gång i halvåret eller snubbla över fanskapet hela tiden. Jag har ett behov av att förenkla lite här och där för att få nånting gjort helt enkelt samtidigt som rörighet i sig blir ett hinder, därför föll tankarna på skaftdammsugare som lättare kan ställas undan och plockas fram.

Kikade på Dyson dock och priserna innebär att det aldrig kommer bli en sån, finns inte en chans i världshistorien att jag kan lägga såna summor på en dammsugare.

Nej jag köpte den för jag brutit axeln och inte kunde dra runt på den vanliga.

INGA nackdelar. Jag tar nästan aldrig fram min gamla längre. Och det är mer städat för den är ju bara slå på och dammsuga av så det blir gjort varje dag.

Dyson avskräckte priset på för mig med. Min kostade 2200 kr. Visst en hel del men såå värd pengarna.
 
Vi har en (Elektrolux för typ 1500) och jag är nöjd med den. Vi dammsuger med en vanlig kanske en gång varannan vecka, vilket nog egentligen borde vara varje vecka (har tre långhåriga djur och en bebis hemma...) men det hinns så sällan. Den på skaft använder jag nog i princip varje dag, det är så smidigt! Den tar bra också, djurhår, grus som barnvagnen drar in, skit i mattorna osv. Aldrig provat att dammsuga hela huset med den men misstänker att den skulle bli full snabbt då, samt att det blir ganska tungt och framför allt kommer man inte riktigt åt överallt (därav den vanliga också).
 
Nej jag köpte den för jag brutit axeln och inte kunde dra runt på den vanliga.

INGA nackdelar. Jag tar nästan aldrig fram min gamla längre. Och det är mer städat för den är ju bara slå på och dammsuga av så det blir gjort varje dag.

Dyson avskräckte priset på för mig med. Min kostade 2200 kr. Visst en hel del men såå värd pengarna.
Minns jag rätt om jag har för mig att du har den som länkats tidigare i tråden? https://www.clasohlson.com/se/Skaftdammsugare-Bosch-Zoo'o-BCH6ZOOO/p/44-2691

Den verkar så jäkla bra! Och det priset kan det kanske vara värt att nalla från sparkontot (om den inte rentav kan hittas lite billigare på black friday eller mellandagsrean framöver). Ser det delvis som ett hjälpmedel dessutom vilket gör att priset känns lite mer rimligt än om det varit en villhöver-grej :p

Vi har en (Elektrolux för typ 1500) och jag är nöjd med den. Vi dammsuger med en vanlig kanske en gång varannan vecka, vilket nog egentligen borde vara varje vecka (har tre långhåriga djur och en bebis hemma...) men det hinns så sällan. Den på skaft använder jag nog i princip varje dag, det är så smidigt! Den tar bra också, djurhår, grus som barnvagnen drar in, skit i mattorna osv. Aldrig provat att dammsuga hela huset med den men misstänker att den skulle bli full snabbt då, samt att det blir ganska tungt och framför allt kommer man inte riktigt åt överallt (därav den vanliga också).
Var är det man inte kommer åt riktigt? Längs lister? Hörn? Under saker?
 
Minns jag rätt om jag har för mig att du har den som länkats tidigare i tråden? https://www.clasohlson.com/se/Skaftdammsugare-Bosch-Zoo'o-BCH6ZOOO/p/44-2691

Den verkar så jäkla bra! Och det priset kan det kanske vara värt att nalla från sparkontot (om den inte rentav kan hittas lite billigare på black friday eller mellandagsrean framöver). Ser det delvis som ett hjälpmedel dessutom vilket gör att priset känns lite mer rimligt än om det varit en villhöver-grej :p


Var är det man inte kommer åt riktigt? Längs lister? Hörn? Under saker?

Mest under saker, soffan, sängarna, borden och bland klädställningar i hallen och sovrummen tex. Hörn går bra, lister vore nog svårt men det dammsuger jag sällan alls :o

Edit: Det GÅR att dammsuga under det mesta, det är bara mycket krångligare eftersom hela dammsugaren måste ligga ned liksom, så jag brukar skippa det.
 
Sugförmågan klagar jag inte på,men jag tycker inte den kommer åt överallt. Är rätt klumpig och hög så den går inte under tex vår soffa på samma sätt som vår stora "vanliga" dammsugare.
Känna lite krånglig att byta munstycke, men kanske bara jag som är lat. Gillar dock vanliga med att man bara kan ta bort stången och dammsuga i fönster tex.
 
Mest under saker, soffan, sängarna, borden och bland klädställningar i hallen och sovrummen tex. Hörn går bra, lister vore nog svårt men det dammsuger jag sällan alls :o

Edit: Det GÅR att dammsuga under det mesta, det är bara mycket krångligare eftersom hela dammsugaren måste ligga ned liksom, så jag brukar skippa det.
Typ som nu för mig då. Har överlag höga möbler förutom soffan där den vanliga inte går under annat än med en liten del av munstycket om jag inte kryper på golvet vilket jag inte gör för fuck it, orkar inte idag heller :p
 
Har alltid velat se en grävling så hade varit SÅ lycklig om så vore fallet! :love:
Har en grävling som som grävt in sig i återvinningen. Den gömde sig under pallkragar. Sandbotten sp hade grävt en grop där. Fick en chock innan jag såg vad det var som rörde sig.
Tror att han ev har flyttat nu såg honom (eller henne) inte idag när jag kollade
 

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa en skaftdammsugare för att jag avskyr vår vanliga dammsugare! Den suger sig fast i golvet och suger i övrigt...
Svar
19
· Visningar
1 755
Senast: Lingon
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 279
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Hej, allvetande buke! Har börjat fundera på att byta preventivmedel från p-piller till antingen koppar- eller hormonspiral. Dels för...
2
Svar
26
· Visningar
4 280
Senast: Sara75
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 141
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp