Skalat ingefära

Igår lyckades jag aldrig skala och riva ingefäran som jag ska ha i maten jag ska laga, men i morse gjorde jag det. Det var det svåraste momentet men sen kom jag inte vidare. Så jag har resten kvar.

Sen åkte jag på biodlarträff. Det är alltid kul att träffa folket där och man lär sig alltid något nytt. Någon berättar att så här gjorde jag och det blev inte bra och sen gjorde jag på ett annat sätt och då blev det bättre, men inte helt bra. Och så tänker man ett varv och kommer på en möjlig lösning som man frågar den mer erfarna biodlaren om man skulle kunna göra så. "Ja, det är möjligt att det funkar. Prova och berätta sen hur det gick. "

Intressant hur många olika sätt det finns att göra saker på.

Planen för resten av dagen är att laga den där maten, ta en dusch (eftersom jag inte duschat sedan i måndags) och sen tänkte jag också rita ett streck på en plywoodskiva och såga utefter linjen. Kanske skruvar jag lite också.

Och så funderar jag vidare på det här med autism och vad det är som gör mig autistisk. För jag fattar inte. Men folk både här och där säger ju att jag verkar autistisk. Det stör mig enormt.

Och i morgon börjar slitet igen. Fy fan.
 

Får inget gjort. Ligger i hängmattan och stressar över vad jag behöver göra.
 
Om ingefäran är ett kritiskt moment som gärna stoppar upp allt annat så satsa på att ändra på just den detaljen.

Alternativ 1: Massproducera genom att köpa en större bit och frysa in så du sedan kan laga mat flera gånger och då redan ha ingefäran färdig. Antingen gör det själv eller be boendestödet göra.

Alternativ 2: Köp fryst, hackad ingefära. Förmodligen dyrare, men för små detaljer som gör stor skillnad är de tillfällen det är värt att investera de extra kronorna
 
Om ingefäran är ett kritiskt moment som gärna stoppar upp allt annat så satsa på att ändra på just den detaljen.

Alternativ 1: Massproducera genom att köpa en större bit och frysa in så du sedan kan laga mat flera gånger och då redan ha ingefäran färdig. Antingen gör det själv eller be boendestödet göra.

Alternativ 2: Köp fryst, hackad ingefära. Förmodligen dyrare, men för små detaljer som gör stor skillnad är de tillfällen det är värt att investera de extra kronorna
Jag har aldrig sett fryst ingefära. Och jag vill ha den riven. Inte hackad.
 
Jag har aldrig sett fryst ingefära. Och jag vill ha den riven. Inte hackad.
Hur stor är egentligen skillnaden när du har kokat maten och ska äta den? Värt att i alla fall överväga det om det kommer att göra skillnaden mellan att det blir mat lagad eller inte en dag.
Borde gå att krossa den lite extra för att få mindre om det är viktigt. Annars har du som jag skrev alternativ 1.
 
Hur stor är egentligen skillnaden när du har kokat maten och ska äta den? Värt att i alla fall överväga det om det kommer att göra skillnaden mellan att det blir mat lagad eller inte en dag.
Borde gå att krossa den lite extra för att få mindre om det är viktigt. Annars har du som jag skrev alternativ 1.
Jag vill inte ha bitar av ingefära i munnen. Får det ibland när jag inte lyckats riva allt.
 
  • Det kan vara svårt att förstå vad andra menar och känner.
  • Det kan vara svårt att kommunicera med andra och bli förstådd på rätt sätt. ( du uttrycker själv att du ofta blir missförstånd)
  • Det kan vara svårt för dig att inleda och upprätthålla samtal med andra, när det inte handlar om intressen du själv har.
  • Vanligt med även bland annat att det kombineras med fobier, depression och ångest.

Hämtade detta på 1177. Möjligt jag har fel i hur jag uppfattar dig men tycker detta stämmer.
 
  • Det kan vara svårt att förstå vad andra menar och känner.
  • Det kan vara svårt att kommunicera med andra och bli förstådd på rätt sätt. ( du uttrycker själv att du ofta blir missförstånd)
  • Det kan vara svårt för dig att inleda och upprätthålla samtal med andra, när det inte handlar om intressen du själv har.
  • Vanligt med även bland annat att det kombineras med fobier, depression och ångest.

Hämtade detta på 1177. Möjligt jag har fel i hur jag uppfattar dig men tycker detta stämmer.
Jag fattar vad andra säger och det är inte mitt fel att andra inte förstår vad jag säger. Jag är rak och tydlig. Det är andra som krånglar till det.

Min fobi grundar sig i trauma och inget annat. Ångesten går också att härleda till svåra händelser.
 
Jag fattar vad andra säger och det är inte mitt fel att andra inte förstår vad jag säger. Jag är rak och tydlig. Det är andra som krånglar till det.

Min fobi grundar sig i trauma och inget annat. Ångesten går också att härleda till svåra händelser.
Fast uppenbarligen är du inte rak och tydlig. Det är svårt att förstå dig i många av dina trådar. Hade du varit rak och tydlig hade det inte varit svårt att förstå dig.
 
Kan du köpa krossad ingefära? Jag äter bara i pulverform hittills så har dålig koll men såg en sådan produkt.
 
Jag hatar mitt liv och mig själv. Känner panik över att jag inte kan ändra på något. Jag är fast i den här mardrömmen. Vill inte vara med.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 494
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 118
Senast: Wille
·
  • Artikel
Hem
Dagbok Jag längtar hem. Jag vill hem. Jag behöver åka hem. Jag måste åka hem. Jag lever i ett tillstånd som äter upp mig inifrån. Vart jag än...
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glass
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp