Skapa listor i Excel

Rimfaxe

Trådstartare
Jag sitter och klurar på hur jag ska göra för att kunna skapa listor i Excel. Det jag vill är att kunna skapa flera icke av varandra beroende listor. (Tanken är att jag ska fösöka skapa ett slags foderberäkningsprogram! ;) ) I en lista vill jag sortera hästens vikt, i en annan dess ålder osv. För att sedan kunna använda dessa listor till att skapa en formel, där jag helt sonika vill använda värdet i respektive listor, i formler, för att få ut näringsbehov etc.

Någon vänlig själ som kan/vill hjälpa mig på vägen? :crazy: Skulle bli väldigt glad då! :)
 
Sv: Skapa listor i Excel

har du nån tidigare erfarnhet av excel?

det är inte så svårt att lägga in formler i enskilda rutor. men hur vill du attd et ska se ut?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp