Skapa och ändra PDF-filer - vilket program?

MikaTela

Trådstartare
Jag undrar vilket program jag kan använda för att skapa och redigera PDF filer eller främst redigera redan existerade filer.
Acrobat reader funkar bara för att läsa och se dom ju.:crazy:

Sv: Skapa och ändra PDF-filer - vilket program?

Adobe Acrobat använder jag men det är ett ganska dyrt program, kolla på adobes hemsida och leta upp Sverige så kan du läsa och ladda ner en test.

pdf 995 finns också som ett billigare alternativ. Har man inte ont av hysteriska pop-uper (gah) så kan man även köra det gratis.

Men det är inte så utvecklat när det gäller att redigera existerande pdf:er. Beroende på vad det är för pdf:er och hur du vill redigera förstås. Annars är det väl Adobe Illustrator eller Adobe Acrobat (inte Adobe Acrobat Reader som inte är samma sak) som gäller beroende på vad som ska redigeras.

Open office använder jag och det är jag nöjd med :laugh:

Dock så fungerar inte OpenOffice så bra för att ändra i PDF-filer (ännu).

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
732
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
890
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka