• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare pralin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 945
P

pralin

När man vill klippa ut exakt efter en figurs former, t.ex en häst, med en bakrund som inte är enfärgad, hur gör man då? Har försökt pilla på massor av olika sätt men jag får det inte att bli snyggt.

Sv: Skarpkant

jag har photoshop så jag använder lassot o ritar liksom längs konturerna... väldigt jobbigt o pilligt o resultatet blir inte så jättebra men så gör jag!!

Beroende på hur bilden ser ut får man använda lite olika verktyg för att markera. Om färg och kontrast på hästen är ungefär lika kan man använda trollstaven för att markera hästen. Sen vänder man markeringen och raderar bakgrunden.

Först kopierar jag bilden så jag får ett nytt lager att jobba med. Sen förstorar jag massor och jobbar bit för bit med att markera med lasson och radera bakgrunden. Pillgöra, men det blir snyggt.

Liknande trådar

IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
158
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 013
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
383
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag har fått jobbiga grannar, dem bor inte där permanent, det är deras semesterboende men dem är där ganska ofta. Dem är väldigt sociala...
Svar
10
· Visningar
962
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka