Skatte skillnad transport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anna_bpj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 066
A

anna_bpj

Hur stor skillnad är det på skatten på en transport med totalvikt 1990kg eller 2500kg?

Jag har funderingar på att byta transport och funderar på om man ska satsa på en med totalvikt på 2500kg. Har en 1990kg transport nu.

Sv: Skatte skillnad transport

Inte mycket skillnad. Däremot blev det en rejäl smäll vad gäller försäkringskostnaden, vi är bundna till ett bolag som gör mycket stor skillnad över och under 2 tonstrecket.

Håller med ovanstående. Min transport väger över 3 ton och kostar hela 354:- i skatt/år, dvs i princip gratis. Försäkringen brukar skilja en del i pris när släpet väger över 2 ton, men jag har mitt helförsäkrad (inkl skador hästen ev orsakar) för 1200:-/år = väldigt överkomligt.

Vi får lägga till en nolla på den försäkringen, vilket inte är så roligt. Vi vägde upp den under tiden vi ägde den, så vi ser verkligen skillnaden före/efter vad gäller försäkringskostnad.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10