Skav av ringarna på pullarnosgrimman!

Ms_Antrop

Trådstartare
Är det ett vanligt problem? Jag brukar variera mig rätt mycket med nosgrimmor, och har aldrig haft nå problem med pullarnosgrimman förut.
Men nu häromdan så fick Pärlan skav på båda sidorna av ringarna, eller egentligen så hade jag flyttat bak ringarna lite mer, så att det mer va själva lägret som låg där ringarna låg förut:
jag-pc3a4rlan-stc3a5.jpg

Detta är nog vettigaste bilden jag har just nu på hur ringarna brukar sitta, när han fick skavet hade jag alltså flyttat bak dom lite mer, så att ringarna låg mer vid sidostycket... Vart ska ringarna vara egentligen? :crazy:
Jag tycker jag ser både och när jag kollar bilder på hur det ska sitta. Har iofs aldrig haft några problem när ringarna har suttit längre fram, förutom att det har blivit pyttesmå märken (absolut inga skav), men det va p.g.a det jag ville flytta ringarna...

Funderar på om man ska ha ludd under ringarna också kanske? Obs! Jag har inte nosgrimman hårt spänd, så det är inte nått sånt som gör det ^^

Sv: Skav av ringarna på pullarnosgrimman!

Vet inte riktigt varför hästen fått skav, men skav kommer ju av friktion så antingen sitter det väl för löst så den kan röra sig för mkt eller för hårt så det stramar å spänner?

BTW Vilken jättefin häst du har! :love:

Tack för komplimangen! :love:

Men fan, jag som tycker den sitter "lagom", inte för hårt och inte för löst... Kanske kan vara värmen som spelar in också? Det blir ju svettigt och varmt nu, och sen när jag ändrade lite på den så vart det inte helt bra :crazy:
Jag får ändra tillbaka, och fixa nått ludd på ringarna åtminstone nu medans det är varmt... Jag vill inte spänna hårdare, då känns det som att det blir för hårt, och lösare så känns det som att den kommer röra sig...

Det kan inte vara någon allergi då? Känns konstigt med ett skav där om du inte har en häst som är extremt orolig med munnen/huvudet. I vilket fall hade jag nog lagt fårskinn (äkta!) under.
Ringen ska ligga under sidostycket, om det är möjligt.

Håller med om att hästen är :love:

Pärlan tackar och bockar för komplimangerna :D

Jag tycker också att det är underligt eftersom jag inte haft problem förut. Men det vart egentligen inte ett problem förens jag flyttade ringarna så att dom låg under sidostyckena. Som ni ser på bilden så hade jag dom lite framför förut.
Jag tror mest på att det är värme och svett som gör det, han är en riktig svett-pelle :grin: Får helt enkelt fixa lite ludd att ha under ringarna, och flytta fram dom igen (det är typ en halv cm jag har flyttat dom så det är inget dramatiskt direkt, menmen...)

Ja har aldrig fått skav av dom ringarna men om det beror på att jag inte har dom så långt upp eller inte kan jag inte svara på.

Här har den glidit åt sidan då han precis har kliat sej på benet med du kan kanske se ändå hur det sitter...
21898185.jpg

Min ena häst kan inte ha en sån nosgrimma då hon är för bred över ganaschen där så det blir skav. Min andra kan dock ha samma träns utan problem eller skav..

Här sitter det bra, tycker jag:
31334_428226240947_7946519_n.jpg

Precis, det va sådär jag hade satt den när han fick skav, men om jag sätter ringarna lite längre fram (typ 1 cm max) så händer ingenting :confused:

Ah well, jag har lite överblivet fårskinn hemma så jag ska fixa lite till ringarna tänkte jag :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 342
Senast: Iamia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 196
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka