skavsår på svanskotan

emlem

Trådstartare
Det här är direkt löjligt, irriterande och gör förbaskat ont, jag har ridit många gånger i mitt liv utan att få skavsår någonstans men nu de 2 senaste gångerna jag ridit har jag lyckats skava av all hud på svanskotan.

jag har samma ridbuxor, mundering som jag alltid haft, provade olika trosor båda gångerna, det enda nya är att jag rider i ridhus nu:grin:.

Nån annan som haft liknande eller som vet vad man kan göra åt saken? compeed? plåster känns inte som den bästa lösningen:angel:

Sv: skavsår på svanskotan

jag har samma problem :-) jag får det om jag skrittar lite mer än bara lite,,.. då får jag som ett brännsår vid svanskotan, huden skavs av och man får en ruva där liksom..
jag sätter på ett sk skavsårsplåster innnan jag rider,, kändes märkligt ibörjan, men det fungerar och nu märker jag aldrig av plåstret :-)
prova!

Jag har också fått det någon gång, det gör himla ont.

Kan det vara så att du svettas mer nu? Då blir ju huden känsligare och skavs av..

Jag satte en rumpvärmare på sadeln det hjälpte mig.

bra tips båda två :) har du små skavsårsplåster då eller stora äggformade?

De är lite större så de täcker lite mer än bara på en liten punkt.. Lite äggformade är de nog på ett sätt, men inte så stora som ett ägg.., som ett halvt ägg?? Fungerar verkligen :-)
Sådana plåster som har en liten "gel" dyna liksom.. Köpte på ICA..
Jag har rumpvärmare och det hjälper lite men efter en stund så kommer skavet ändå.. Jag får det året runt, men det har hjälpt mig med det plåstret..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 588
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 607
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 492
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 957
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma