Bukefalos 28 år!

Skendräktig tik..

Fibusen

Trådstartare
Min mammas hund har börjat bli skendräktig ca 2 mån efter löp. Hämtar leksak,skor, osv och bäddar ner sig med dom,slickar och piper. Hon äter knappt,och vill nästan inte gå hemifrån.

Finns det medicin att ge,eller hjälper det att kastrera? Vi vill hjälpa på något sätt då hon måste känna sig stressad. Tiken är 4 år.
 
Min mammas hund har börjat bli skendräktig ca 2 mån efter löp. Hämtar leksak,skor, osv och bäddar ner sig med dom,slickar och piper. Hon äter knappt,och vill nästan inte gå hemifrån.

Finns det medicin att ge,eller hjälper det att kastrera? Vi vill hjälpa på något sätt då hon måste känna sig stressad. Tiken är 4 år.
Kontakta veterinären och få Galastop utskrivet. Det sina ev mjölk och tar även bort mycket av beteendet.
 
Jag valde att kastrera min tik pga skendräktigheten. Sen hon kom hem efter operationen är hon samma pigga glada hund varje dag :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
690
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 463
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp