Bukefalos 28 år!

Skendräktighet

movi

Trådstartare
Vad har ni för bra tips att lindra skendräktighet? Hunden får inte aktiveras och maten är nerdragen pga utebliven aktivering. Det krafsas och bäddas överallt, kladdiga, rejält hängande juver som hon då tvättar och då stimulerar mjölkproduktionen, lite låg och motvillig vilket inte är en fördel när hon rehabas.
Lite moment 22, men vad kan jag göra för att få lindring?
 
Det går inte att göra så mycket direkt. Det där med mer motion och mindre mat stämmer inte riktigt heller.
Jag skulle be vet om ett recept på Galastop, det är effektivt.
Tack för svar. Har också hört/läst detta om motion/mat vid skendräktighet, men jag tror att aktivering håller det lite i schakt, för det brukar inte bli så mycket när hon är i full gång. Får ringa kliniken som har hand om henne nu, som är lite insatta i varför Galastop kan behövas.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 268
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 741
Senast: lundborg
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
3 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp