Skendräktig?

skjona

Trådstartare
Sålde en ponny förra våren och just nu idag ringde den nya ägaren och undrade om hon möjligen kunde varit dräktig vid köptillfället(vilket hon inte kunde vara)eftersom hon hade mjölk i juvret.

Hon är inte svullen i juvret och har inte feber eller något sånt.
Undrar bara om någon har någon erfarenhet av skendräktiga ston eller vad kan det annars vara? :confused:

Sv: Skendräktig?

ston kan ha en mjölkfärgad vätska i juvret utan att vara dräktig eller skendräktig.Har själv ett sto som har vätska i juvret men inte dräktig. frågade på stuteriet om det var något farligt men fick ett lugnande besked, det är mycket vanligt att de har vätska i juvret,speciellt om stot någongång fått föl. :)

Sv: Skendräktig?

Tack!Nu känner jag mej genast lugnare,man vill ju gärna att det fungerar bra hos de nya ägarna och att de inte ska få problem med hästen. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: WildWilma
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka