Skicka sadel till Norge

domino

Trådstartare
Någon som gjort det? Och vet ungefär vad det kostar?
Kan man skicka med bussgods eller är det posten som gäller?

Sv: Skicka sadel till Norge

Det blir nog til att skicka paketet med posten...tyvärr...
Bussgods har inget avtal med Norge....

Okej, tack så mycket för svar! :bow:
Har du någon aning om vad det kostar? Eller jag får väl släpa med sadeln och höra med dom! :D

Det kan risikera att kosta en hel del, isär för mottagaren. Eftersom Norge inte är med i EU risikerar h*n att betala tull och mva på toppen av priset... :smirk: Mindre saker kan man skicka som "Gift" men är det en sadel värd flera tusen så är inte det lagligt. Fråga köparen om h*n är medveten om detta!!!

Det är inte bara en risk, det är kalla fakta. Momsen läggs upp på priset, sadeln blir betydligt mycket dyrare än ursprungspriset.

Själv skickade jag en sadel med min bekant som bodde i Norge, köparen blev så lycklig att jag fick 500 kr mer än vad jag begärt från början. :banana:

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 900
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka