Skicka sadel till Passier i Tyskland

lizzie

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av att skicka sin Passiersadel till Tyskland. Jag har en Passier Comet till min unghäst bomvidd 27,5. Den är nu för smal, men har tidigare legat som smäck på hennes rygg. Letar febrilt efter en Comet eller Optimum (hopp) med bomvidd 28,5-29. Min beridares Optimums hopp i bomvidd 29 ligger bra på hästen.

Jag vill inte köpa en ny sadel till unghästen, hon är 6 år och kommer växa lite mer. Så nu börjar jag fundera på att skicka ner min Comet till Passier och få den ändrad så den passar. Jag betalade 2000 kr för sadeln för snart 2 år sedan och den är från 1992. Dock hel och fin i skinn och alla sömmar.

Är det värt priset att skicka ner den till Tyskland?

/Lizzie
 
Jag skickade ner min Comet för rätt många år sedan, för att vidga bommen. Det blev hur bra som helst.
Det finns några aktörer i Sverige som kan ändra bomvidden på Passier, om du vill slippa fraktkostnaden till tyskland. Jag funderar allvarligt på att utnyttja den möjligheten framöver.
Passiersadlarna har ju hur lång livslängd som helst, så jag kommer inte tveka på att ändra bommen bara för att sadeln råkar ha några år på nacken.
(min comet är såld sedan många år, men det finns andra Passiersadlar i sadelkammaren - det är verkligen mina favoriter!)
 
Jag skickade ner min Comet för rätt många år sedan, för att vidga bommen. Det blev hur bra som helst.
Det finns några aktörer i Sverige som kan ändra bomvidden på Passier, om du vill slippa fraktkostnaden till tyskland. Jag funderar allvarligt på att utnyttja den möjligheten framöver.
Passiersadlarna har ju hur lång livslängd som helst, så jag kommer inte tveka på att ändra bommen bara för att sadeln råkar ha några år på nacken.
(min comet är såld sedan många år, men det finns andra Passiersadlar i sadelkammaren - det är verkligen mina favoriter!)

Jag fick tips igår om en sadelmakare här i Sverige som har kallpressmaskin för att kunna vidga bommar som typ PS-baum som är i Comet-sadlarna. Ska kolla pris med henne och sedan vad Passier tar. Jag frågade om hon kunde flytta bossorna och balansera om sadeln efter vidgningen och gärna använda den blankett som Passier har. Det fick jag inga bra svar på.

Även om jag använder någon i Sverige för att vidga sadeln så måste den ändå skickas som paket. Får dras med frakten hur som ;).

/Lizzie
 

Liknande trådar

Utrustning Nu ska det bli gjort. En av mina hoppsadlar - en gammal Passier Comet - ska skickas till Passier i Tyskland. Jag har haft sadeln i 4 år...
2
Svar
28
· Visningar
3 503
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp